Record aantal inzendingen internationale reclamefestival Cannes

Het belangrijkste internationale reclamefestival, Cannes Lions, is begonnen en duurt deze hele week. Bijna 25.700 reclame-uitingen uit 80 landen zijn ingezonden om te worden gejureerd in de strijd om de Leeuwen. Ook vanuit Neder- land is flink ingezonden, maar of er veel Leeuwen worden gewonnen in nog maar de vraag. De concurrentie is groot; zo doen de buurlanden België en Duitsland het de laatste jaren steeds beter. Het totale aantal inzendingen is de laatste vier jaar steeds een record, maar dat komt vooral vanwege het toevoegen van nieuwe reclamecategorieën. Het aantal steeg met 3.2 pct. Opvallend isdat de tradioneel twee belangrijkste categorieën, Print Leeuwen en Film Leeuwen, een daling van het aantal inzendingen meemaakte. Maar dat werd meer dan goedgemaakt door stijgingen in categorieën als Outdoor Lions (buitenreclame), Cyber Lions en Direct Lions (direct marketing). Er zijn negen reclamecategorieën (verder nog o.m. de Radio Lions, Media Lions en Promo Lions (promoties).

Lees ook:Record inzendingen uit 85 landen voor reclamefestival Cannes
Lees ook:Effies uitgereikt op ‘De 24 uur van de Reclame’ op 12 oktober
Lees ook:Inzendingen voor reclame-effectiviteitsprijs Effie omhoog
Lees ook:Sweetie-campagne met virtueel Filipijns lokmeisje domineert prijzen op reclamefestival Cannes
Lees ook:Voor de agenda: ‘De 24 uur van de Reclame’ 15 november

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.