TomTom-marketeer Ribbink Reclameman van ‘t Jaar


Alexander Ribbink, commercieel topman van TomTom, was al eens benoemd tot Marketeer van het Jaar, maar sinds vanavond komt daar ook de onderscheiding bij van Reclameman van het Jaar 2006. Volgens de vakjury van het door het blad Marketing Tribune georganiseerde evenement is hij erin geslaagd van TomTom in korte tijd een wereldmerk te maken.
,,TomTom heeft zwaar op reclame geleund

om dit voor elkaar te krijgen. Ribbink bewijst dat in de markt van ‘consumer electronics’, die als weinig winstgevend wordt beschouwd, het wel degelijk mogelijk is toegevoegde waarde te creëren”, aldus de jury.

De prijsuitreiking was vanavond op een bijeenkomst in Nijenrode. Ribbink nam het op tegen Sander van der Laan, directeur commercie bij Albert Heijn, Simon Neefjes van TBWA, een van de grootste reclamebureaus in Nederland (waar TomTom overigens klant is), en Michiel Mol, oprichter van internetbureau Lost Boys.

De onderscheiding Reclamenman/vrouw van het Jaar is dit jaar voor de 24e keer uitgereikt. Vorig jaar was de commerciële topman van Philips, Andrea Ragnette, Reclameman van het Jaar.

Lees ook:Wordt Reclameman van ‘t Jaar ook een reclameman?
Lees ook:TBWA’s Simon Neefjes Reclameman van het jaar 2012
Lees ook:Supermarktmanager Harry mag prijsschieten in spotje AH
Lees ook:Drie mannen en één vrouw op shortlist Reclame Man/Vrouw van het Jaar 2012
Lees ook:Burgemeester Job Cohen Reclameman van het Jaar 2007!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.