Plannen adverteerders tot 2015: véél meer bestedingen op internet

Adverteerders verwachten internet in de jaren tot 2015 ''aanzienlijk meer'' in te schakelen voor hun reclameboodschappen dan nu en -maar dat volgt natuurlijk- televisie, tijdschriften en dagbladen minder. ''Bij kleine adverteerders zijn deze verschuivingen in het budget drastischer dan bij de grote.'' Dat komt naar voren uit onderzoek onder ruim 50 nationale en internationale adverteerders, uitgevoerd door bureau Intomart GfK, in opdracht van de MediaWerkGroep en het vakblad Adformatie, dat o.m. dit nieuws bracht.

Het onderzoek spitste zich vooral toe op de veranderende relaties
tussen adverteerder, mediabureau (dat vaak de media-mix van de reclame
bepaalt, evenals de hoogte van de media-inzet) en reclamebureau. De
onderzochte adverteerders zien een bloeiende toekomst voor
onafhankelijk media-strategen(/adviseur) en interactieve
(reclame)bureaus, ten koste van mediabureaus en ''klassieke''
reclamebureaus.

Lees ook:Onderzoek: ‘Grote adverteerders verspillen miljoenen’
Lees ook:‘Ruim 80% grote adverteerders actief met sociale media advertising’
Lees ook:Adverteerder omarmt vernieuwd Nederland 1 met €30 m. meer omzet
Lees ook:Vrouwen aangesproken door ”authentieke reclame zonder clichés’
Lees ook:AH, Heineken en VW beste online adverteerders volgens bureaus

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.