‘Zondag gesloten voor klanten en 20.000 medewerkers.’ Het Platform Detailhandel Nederland richt zich via een hele advertentiepagina in de krant vandaag rechtstreeks tot leden van de Tweede Kamer. Deze buigen zich over het kabinetsvoorstel het aantal koopzondagen te beperken. Een heldere, aandacht trekkende vorm van issue advertising. Het platform PDN accepteert geen banenverlies. ”Er moet een onderzoek komen naar de gevolgen van dit wetsvoorstel. Definitief het ‘gesloten’ bord ophangen, is in deze tijd toch niet uit te leggen?” Namens ”de winkeliers van Nederland” zegt het Platform ook: ”Geachte leden van de Tweede Kamer, u kunt dit bord nog omdraaien.” Op de PDN-site is de volledige tekst te zien. Zèlf zeg ik: banen eerst, dan een tijd niets, dan pas religieuze overwegingen.
Lees ook:Detailhandel wendt zich weer tot Kamer over zondagsluitingen
Lees ook:Spaar ons pensioen roept de FNV nu tegen de senaat
Lees ook:Advertentie Vastgoed Belang over ‘klap’ Verhuurdersheffing
Lees ook:Brouwers adverteren weer tegen voorgestelde bierbelasting
Lees ook:Beachboard, maar dan anders, op Spaanse strand