‘Boob slip’ bij SuitSupply (en meer sexy beelden op site)

We just love this nonchalant, but deliberate boob slip on the homepage of Suit Supply.” Schrijft AmsterdamAdblog over de gewaagde wintercampagne op SuitSupply’s eigen site, want deze beelden worden geheid niet geaccepteerd door ‘s lands buitenreclame-exploitanten, want al te sexy. Boob slip? Remember Janet Jackson? Jammer trouwens van deze weer door Carli Hermès gefotografeerde campagne van dit merk, maar wel begrijpelijk: meer schaamteloosheid is te zien hier, hier en hier.  AA noemt SuitSupply ”one of the best marketed brands in the Netherlands.”

Suit Supply nipple gateBN De Stem meldt nog:

Van ophef is echter geen sprake, verzekert directeur Fokke de Jong. ,,We krijgen altijd veel reacties, op elke reclamecampagne. Het aantal reacties op Shameless valt me eerlijk gezegd best wel tegen. ” Hij begrijpt niet dat er mensen, vrouwen met name, over zouden kunnen vallen. ,,Er zit weliswaar veel suggestie in, veel seksuele suspense, maar dat is ook absoluut de bedoeling. Je zíet toch niks? Ja, hier en daar een blote borst, maar in Nederland zijn we best wel wat gewend, hoor. Het zijn toch heel leuke platen?” De vrouwen zijn volgens De Jong afgebeeld als ‘redelijk gezaghebbende muzes’. Suitsupply heeft vestigingen in buiten- en binnenland, in Nederland onder andere in Tilburg, Breda en Roosendaal (Rosada).

Lees ook:Onderbroekenlol in de Le slip Français-reclame
Lees ook:Sexy SuitSupply-campagne haalt de media (weer) want (weer) ‘seksistisch’
Lees ook:Reclame voor ‘anti verkrachtingsslipje’ van AR Wear
Lees ook:‘Seksistische en schadelijke stereotypen’ in sluwe campagne Suitsupply zegt seksuoloog Yuri Ohlrichs
Lees ook:Nieuw: boob job-reclame voor een automerk, de Fiat Palio

3 reacties op “‘Boob slip’ bij SuitSupply (en meer sexy beelden op site)

  1. Redactie, Michael

    UPDATE: Facebook, de (van origine Amerikaanse) vriendensite, heeft de SuitSupply-reclame van zijn site verbannen en bij de Reclame Code Commissie is een groot aantal klanten binnengekomen, meldt Het Parool, dat ook SuitSupply-directeur Fokke de Jong aan het woord laat. Hij wilde bewust grenzen opzoeken, maar had niet op deze weerstand gerekend. ”Het zijn fundamentalistische feministen, denk ik. Wat een tepeltje op een foto al niet kan doen.” Hij claimt dat er met deze campagne niet bewust wordt geprovoceerd, maar dat kan ik zelf niet geloven. De Jong: ”Het zit artistiek mooi in elkaar. Als je goed kijkt, zijn het ook sterke vrouwen op de foto’s.” Jaja. De suit van SuitSupply zal het druk hebben ermee. In het land staan ongeveer 700 billboards met de foto’s, waarvan rond 100 in Amsterdam. Benieuwd of deze campagne behalve tot rumoer ook tot (veel) meer verkoop heeft geleid. Laat het ons weten, graag, Fokke de Jong.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    UPDATE: De Reclame Code Commissie (RCC) heeft de klachten die zijn ingediend tegen de campagne van SuitSupply afgewezen, meldt Adformatie vandaag. ”Bij de RCC waren tientallen klachten binnengekomen over de reclamecampagne Shameless, waarin veel bloot te zien is. Volgens de klagers zou de campagne de goede zeden aantasten en niet respectvol voor vrouwen zijn. Directeur Fokke de Jong van SuitSupply meldt dat de campagne volgens het oordeel van de codecommissie ‘stijlvol en smaakvol’ is. De Reclame Code Commissie zelf wilde maandag geen toelichting geven op het vonnis.”

    Check bericht Adformatie hier: http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht/reclame-code-commissie-wijst-klachten-suitsupply-af/

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.