Geen mooie modellen in de reclame van Calvin Klein dit keer, maar alleen een grote rode QR-code met de woorden ‘Get it uncensored‘. Calvin Klein Jeans heeft drie billboards in News York en Los Angeles vervangen door grote rode QR-codes. Voorbijgangers kunnen de QR-code fotograferen en krijgen vervolgens een 40 sec. commercial met model Lara Stone, meldt Karlijn van den Berg op de site van Bright. Daarna kunnen gebruikers de code via Facebook en Twitter
delen. De billboard is ingezet in het kader van de herfstcampagne van Calvin Klein Jeans.In vorige campagnes werden meer traditionele middelen ingezet. Opvallend dat een groot merk de QR-code zo prominent inzet op een toplocatie, aldus Van den Berg bij Bright. ”Er zijn nog steeds voldoende mensen die geen smartphone hebben of het wel hebben en niet weten wat ze met zo’n code aan moeten. Tegelijkertijd roept het natuurlijk wel nieuwsgierigheid op bij mensen die langslopen.”
Lees ook:Zoe Saldana onthullend in lingeriefilmpje Calvin Klein
Lees ook:Mister Calvin Klein klaagt over reclamekeuze voor ‘alleen maar populaire’ Kendall Jenner
Lees ook:Lara Stone, Matt Terry in Herfst spotje Calvin Klein Jeans
Lees ook:Lara Stone heeft lol in Calvin Klein-reclame bij PC
Lees ook:‘Bezuinigingsprijs’-reclame Foto Klein misleidend
0 reacties op “Geen mooie modellen in Calvin Klein-reclame, maar QR-code”