Kritiek op YouTube-handel van Diddy en Burger King

Net in de lucht zijn ze, P Diddy en Burger King, met hun Diddy TV op YouTube. Los van het applaus van fans was er vooral ook heel veel kritiek wegens ‘over-commercialisering.’ Vooral genoemd werd het openingsfilmpje -lees verder ervoor- van voorheen Puff Daddy. Daarin wordt hij door de hamburgergigant, zegt hij zelf trots, ‘King of Music and King of Fashion’ genoemd. Na samen die channel op YouTube te hebben gekocht. Opmerkelijk: dat filmpje is al bijna 784.000 keer bekeken, er zijn bijna 2.300 reacties genoteerd. Op Diddy TVis overigens wel een logo van Burger King te zien, maar bescheiden van omvang en nogal weggestopt. Dit soort ‘merkenwebsites’ op MySpace en YouTube van het bedrijfsleven worden steeds populairder om het jeugdige publiek te bereiken.

Lees ook:P. Diddy’s draak van een reclamefilm voor z’n I Am King-geurtje
Lees ook:Burger King in de VS heeft plannen voor een speelfilm rond ‘King’
Lees ook:EK Voetbal in de maling genomen in Engels Burger King-spotje
Lees ook:P. Diddy’s sexy video voor Unforgivable Woman-geurtje Sean John
Lees ook:Spanje wil af van XXL-campagne Burger King

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.