De afgelopen paar weken heeft A.W. Bruna haar buitenreclamecampagnes op 275 objecten op NS-stations van CBS Outdoor via Layer verrijkt met Augmented Reality als aparte vorm van reclame voor twee nieuwe boeken. Door de uiting te scannen met de Layar app op de smartphone of de tablet kon de consument direct kiezen uit drie mogelijkheden; het eerste hoofdstuk van het boek lezen, het boek direct online bestellen via bol.com of het boek downloaden via iBooks op de tablet of de smartphone, meldt de buitenreclame exploitant. Heb je lekker wat te lezen in de trein (als je je Metro uit hebt )
Meldt CBS Outdoor in haar nieuwsbrief: “Augmented Reality in combinatie met buitenreclame biedt adverteerders talloze mogelijkheden. Vooral omdat CBS Outdoor exclusieve contracten heeft met ‘wachttijd’ locaties als de NS en Schiphol, geeft dit de adverteerder de mogelijkheid om maximaal gebruik te maken van deze technologie”, aldus Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director van CBS Outdoor. “Aan campagnes kan extra interactieve content worden toegevoegd die voor de doelgroep zeer eenvoudig te benaderen is en vele voordelen kan bieden. A.W. Bruna stimuleert zo de aankoop van boeken door toevoeging van Augmented Reality. Hun marketingkanaal wordt een direct saleskanaal. Er wordt vaak gedacht dat het toevoegen van Augmented Reality erg duur is, maar het is juist kostenefficiënt”.
“Door de Layar app wordt heel goed meetbaar of consumenten geïnteresseerd zijn in extra informatie. Het is een mooie mogelijkheid om onze buitenreclamecampagne interactiever te maken. We gaan dit heel goed evalueren, conclusies trekken en bepalen of dit een onderdeel gaat worden van onze marketingmix”, aldus Marieke Niezen, marketingmanager A.W. Bruna Uitgevers. Hoop dat we iets horen over de resultaten, ben wel benieuwd…
Lees ook:Reclame voor Bruna’s ‘Leesproeverij’ met QR codes
Lees ook:Nieuwe spaaractie Albert Heijn met dino’s en Freek Vonk in de reclame
Lees ook:De bieb maakt reclame voor lenen van e-books
Lees ook:Nederlandse primeur: gratis wifi hotspots op abri’s van CBS
Lees ook:Ster Extra wint Amma Award voor Beste Media-innovatie