‘De typografische campagne zet Het Parool neer als de ‘hoofdkrant van Nederland’. De serie van meer dan dertig verschillende advertenties bestaat uit ludieke, scherpe en soms zelfs kritische kopregels die ingaan op de nieuwe krant, de actualiteit of specifieke locaties en gebeurtenissen. Zo wordt niet alleen geadverteerd op bijna alle reclamedragers die Amsterdam rijk is, maar ook op prominente gebouwen in de stad door te ‘wildbeamen’. Daarnaast worden landelijke media ingezet door middel van radio- en tv-commercials en online advertenties. Er wordt zelfs buiten de landsgrenzen geadverteerd, namelijk op een gigantisch billboard op Times Square in ‘New Amsterdam’ [zie illustratie aan begin artikel - MvO].
‘De advertenties zijn geheel in zwart-wit vormgegeven en wekken daardoor het ware krantgevoel op. Omdat er wordt afgewisseld tussen zwarte advertenties met witte typografie en andersom valt de serie nog meer op in het straatbeeld.
De campagne start vandaag, 10 februari, de dag dat het nieuwe Parool wordt gelanceerd.’ Aldus het persbericht van reclamebureau JWT.
Lees ook:Obama, Poetin, Clinton, Berlusconi maken reclame voor Koninginnedag
Lees ook:Met ‘The City’ lanceert Heineken weer prachtspotje
Lees ook:Mikpunt van spot na wervingsreclame voor workaholics van advocatenkantoor Van Doorne
Lees ook:Internationale ‘maker cultuur’-campagne Schweppes gemaakt in Nederland
Lees ook:Reclame voor samen energie inkopen door … De Telegraaf