Topper in verantwoord beleggen Zwitserleven viert met advertentie

ZwitserlevenDuurzaam beleggen stagneert vrijwel bij Nederlandse verzekeringsmaatschappijen, is het niet zo goede nieuws van van het VBDO, voluit de Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling. Dit na onderzoek onder 30 verzekeraars. Die uitkomst ‘staat in scherp contrast met de vooruitgang die de branche de afgelopen jaren boekte.’ Goed nieuws is er echter voor pensioenverzekeraar Zwitserleven. De top 3 blijft gehandhaafd, aldus diezelfde VBDO en nummer 1 is alweer, voor het vierde(!) jaar achtereen, Zwitserleven, dat dit heuglijke feit met ons deelt via een advertentie van een pagina in de Volkskrant vandaag (KLIK erop om wat te vergroten). De VBDO: ”Deze kopgroep van groteverzekeraars heeft duurzaam beleggen hoog op de agenda. Het best scoren Zwitserleven, Reaal en a.s.r. Nederland. Zij eindigen in het onderzoek op respectievelijk de eerste, tweede en derde plaats. Nationale-Nederlanden en Aegon zijn enkele plaatsen gestegen in de top 10.” Zwitserleven zegt zelf in de advertentie onder meer: ”Verantwoord beleggen is voor ons niet iets wat je even doet. Het past bij wie we zijn. En daarom zijn we met deze vierde erkenning misschien nog wel blijer dan met de eerste.” Mooi gezegd. En: ‘We kijken natuurlijk naar het rendement. Maar we beleggen ook verantwoord.’ Dat geeft wat mij betreft toch minstens zo’n goed gevoel als wat Zwitserleven’s publiekscampagne al decennialang probeert op te roepen…

De VBDO publiceerde eind vorige maand voor de zesde maal de jaarlijkse benchmark ‘Duurzaam beleggen door verzekeraars in Nederland’. Die vereniging noemt zich op haar site de ‘enige beleggersvereniging in Nederland die opkomt voor de belangen van institutionele en particuliere beleggers die willen bijdragen aan duurzame ontwikkeling.’

[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.

Lees ook:‘Duurzame’ producten nog vaak gezien als marketingtruc
Lees ook:Simyo opnieuw beste provider meldt advertentie
Lees ook:Geniet, maar zon met mate, zeggen 220 zonnestudio’s in advertentie
Lees ook:Shell, Google en Philips ‘Favoriete Werkgevers 2016′ meldt advertentie Intermediair
Lees ook:Premier Balkenende trapt campagne verantwoord FSC-hout af

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.