Scene uit Eerste Wereldoorlog in Kerstspotje Britse Sainsbury’s-supermarkt

Na die erg goeie Kerstcommercial met de pinguin van het Engelse warenhuis John Lewis onlangs, een totaal andere, maar hoogst indrukwekkende van een supermarktketen, Sainsbury’s. Over een beroemde scene in de … Eerste Wereldoorlog. Wat een weelde voor de reclameblokken, filmpjes van dit niveau. Christmas is for sharing is de eenvoudige boodschap van Sainsbury’s. Maar dan. Reclamebureau AMV BBDO in Londen maakte als commercial een ‘creatieve

interpretatie’ van ruim drie minuten (!) van die beroemde Kerstwapenstilstand tussen de vechtende Duitsers en de Britten in 1914. Zo mooi en geloofwaardig gemaakt als een mini-docu, die wordt gevolgd door een delenboodschap aan het eind. De film werd gemaakt in samenwerking met The Royal British Legion, die oorlogsveteranen eert en ondersteunt, en is ”geïnspireerd door echte feiten” van 100 jaar geleden. Verder verklap ik niets. Het prachtfilmpje werd geregisseerd door Ringan Ledwidge.

[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag

Lees ook:‘We Surf’ heet mini-docu als reclame voor Sundek Beachwear
Lees ook:Mini Rocketman Concept-car gelanceerd zonder mini-babes
Lees ook:Bondgirl Vesper Lynd maakt Heineken-commercial
Lees ook:Bedrijf de liefde door een matras te geven zegt Ikea in spotje
Lees ook:Erg leuke mini-docu over Vodafone’s Grand Prix van Roggel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.