Consumentenbond omarmt NLEnergie voor collectieve inkoop meldt advertentie, maar leden spuien kritiek

Alweer een advertentie van NLEnergie (Ned. Energie Maatschappij) prominent in de krant vandaag, de Volkskrant. Het controversiële energiebedrijf meldt trots dat het de laagste bieder bleek in de energieveiling van de Consumentenbond. En tegen deze positieve imago-injectie via de omarming door de kritische consumentenorganisatie kan geen Ik zeg doen-roepende BN-er tegenop. Overigens tekenen verschillende kritische leden protest aan tegen het in zee gaan van hun bond met NLE. Ze noemen de deal ‘onbegrijpelijk’ en de bond nu ‘ongeloofwaardig’ omdat NLE slecht tevoorschijn zou komen uit diverse onderzoeken. Consumenten kunnen nog steeds inhaken op dat energiecollectief van de bond, tot 6 mei, meldt de site van de Consumentenbond. In de advertentie meldt NLEnergie -hoe moeten we ze nu afkorten, zo, of als NLE, make up your mind- dat bijna 100.000 consumenten zich al hebben ingeschreven voor het derde energiecollectief. De veiling was op 20 maart. In de advertentie wordt een persbericht van de Consumentenbond geciteerd. Dat is hier te lezen. Wanneer gaat de Consumentenbond nóg een stap verder in de omarming, en ondersteunt zij het model-contract van de NLE?

Lees ook:Greenchoice beste energieleverancier volgens Consumentenbond meldt trotse reclame-inhaker
Lees ook:Bond tegen vloeken feliciteert Vodafone per advertentie met onderscheiding
Lees ook:Schoonenberg haakt in op kritisch hooronderzoek Consumentenbond
Lees ook:DE adverteert trots met onderscheiding L’Or Espresso
Lees ook:Prijsmisleiding: reclamewaakhond hapt naar vier reisorganisaties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.