Lidl trekt ten strijde tegen voedselverspilling in advertentie

Wist u dat verspillen van voedsel slecht is voor het milieu?‘ Vraagt ons een recente, zeer opvallende dagbladadvertentie van Lidl. Het produceren van voedsel kost namelijk veel energie. Daarom komt de Duitse grootgrutter met de ‘1 nu en 1 later‘-aanpak van de voedselverkoop. Als je een tweede product gratis krijgt neem je de eerste mee en haal je de tweede, bij voorbeeld een brood, een week later met een coupon (hoewel je brood ook kunt invriezen). That’s it. Ook slim, natuurlijk, om mensen een extra reden te geven om de winkel te bezoeken.  Het Voedingscentrum steunt de actie, getuige de stempel van goedkeuring onderaan de advertentie in de Volkskrant van zaterdag j.l. (KLIK erop om te vergroten).

PS En als de mensen niet terugkomen voor hun tweede, dan zullen de Voedselbanken daar hopelijk van profiteren.

 

Lees ook:Jaarlijks €150 besparen door geen voedsel te verspillen kan zegt campagne Voedingscentrum
Lees ook:CDA wil einde aan campagne Voedingscentrum met kip en varken
Lees ook:Weekplanning tegen verspilling eten geadviseerd in reclame Voedingscentrum
Lees ook:Buitenreclame voor zacht brood van Pepperidge Farm
Lees ook:Hema gaat online ook boeken verkopen meldt advertentie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.