Voetbalmaten zijn het, reclameman Eugene Roorda van Roorda Reclamebureau, en oud-reclameman Roel Glasbeek, ooit oprichter van het uiterst succesvolle reclamebureau PPGH. Roorda is een enorme Barçelonafan, is lid, draagt altijd Barçasokken, en reist geregeld naar Spanje om wedstrijden te zien. Glasbeek is een erkend voetbalkenner (en seizoenkaarthouder Ajax). Toen kwam de Champions League-finale op Wembley: Manchester United tegen Barçelona. Roorda wist het natuurlijk zeker: zijn club wint, met 3-1 nog wel (knappe voorspelling!) Glasbeek hield het op winst voor Manunited: ”Ik werd wat recalcitrant, was dat gedweep met Barçelona een beetje zat.” Een weddenschap volgde. De verliezer moest een ‘I hate to admit‘-advertentie(tje) in de krant betalen waarin hij moest toegeven dat de ander meer verstand van voetbal had. En die stond vanochtend dan in de Volkskrant, op een prachtplek, pal onder het grote interview met Ajax’ Rik van den Boog en Uri Coronel (en uiteraard in de grote huisstijlletters van Roorda’s reclamebureau, een reclameman blijft een reclameman). En boys will be boys, leuk!
Lees ook:Ajax Experience gaat in de reclame: dribbelen als Eriksen
Lees ook:Edwin van der Sar en dochter Lynn in commercial Milner
Lees ook:Avondje Ajax-reclame: Jong Ajax en Ajax Vrouwen
Lees ook:Opnieuw aandacht voor Grrrootse Honda-diesel film
Lees ook:Na Ajax-deal: Tele2-reclame voor alle Ziggo voetbalfans die niet staan te juichen
Die advertentie stond ook in Het Parool vanavond, waarvan acte.
Een van de weinige advertenties die me is opgevalen. Leuk!
Grappige actie. Al klopt de tekst van de advertentie natuurlijk niet: de uitslag van een wedstrijd (goed) voorspellen heeft immers niks met verstand van voetbal te maken. Maar met het feit dat je het juiste gokje hebt gewaagd. De kopregel had dan ook eigenlijk moeten zijn: ‘Eugène Roorda heeft meer geluk met voetbal dan ik’.