VW strooit slim met VW-bankbiljetten voor promotie BlueMotion-modellen

Heel, heel slim bedacht is dit zeg. In deze recessie wil iedereen geld besparen natuurlijk. En VW gooit daarom graag zijn BlueMotionwagens in de strijd, want die rijden zooo zuinig. Om dat te bewijzen heeft het bedrijf 5000 aangepaste bankbiljetten verspreid onder de doelgroep van potentiële kopers, via dealers, serviceshops en nog enkele plekken. Erop werd naast het logo de route geprint die je voor een bepaald bedrag -de waarde van het biljet- kun rijden. En dat zijn véél kilometers – en dát maakt indruk. VW noemt de guerilla-actie, die relatief weinig geld kostte, een groot succes vanwege de gegeneerde gratis publiciteit, de aandacht van 50.000 doelgroepers en het met 14 pct verhoogde aantal kliks op infosite Bluemotion. Het reclamebureau achter deze prachtactie is DDB Berlin. Nu nog even vernemen of de Duitse Centrale Bank er ook zo enthousiast over was.

VW bankbiljetten

Lees ook:De ‘Extra geld voor mensen met een laag inkomen’-advertentie van de overheid
Lees ook:FD paait Icesavers met ‘Niet goed. Geld terug-garantie’ als reclame
Lees ook:Autoverkoper haalt zinnetje ‘Geld lenen kost geld’ onderuit
Lees ook:Na kritiek: nieuwe advertentie Staatsloterij voor Mega Jackpotten
Lees ook:‘Auto abonnement’ per advertentie geïntroduceerd door De Telegraaf

2 reacties op “VW strooit slim met VW-bankbiljetten voor promotie BlueMotion-modellen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.