Vakkritiek op Opel Astra’s ”geleende” Wie Anders-campagne VW

''Wie anders… biedt zo'n complete auto voor zo'n aantrekkelijke lease- prijs'' begint de tekst. Een VW-commercial denk je dan, je meent ook even het logo te herkennen. Maar nee, Opel ''leent'' VW's Wie Anders- campagne om bekend te maken dat de Opel Astra de ''meest gekozen lease-auto van 2007'' is. Ach, geintje van Opel (en impliciet een compliment voor VW's reclamemakers), kan best een keertje. Denk ik dan. En u misschien ook wel. Maar op Adfoblog, het vakblog van Adformatie, dat dit spotje (van bureau McCann) bracht, spreken branchegenoten er schande van. Bart: ''Mijn God, wat erg, hier kwam je 20 jaar geleden al niet mee weg.'' Ruben: ''Had het dan góed in de stijl van VW gedaan.'' Lars: ''Dit soort communicatie wordt overal weggezapt.'' Hans Verkerk: ''Allemachtig wat een prutsdingetje.'' Niles: ''De gemiddelde tv- of YouTube-kijker zal deze 'grap' überhaupt niet begrijpen.''  Als dat zo is, dan liggen ze bij VW vast niet wakker van dit ''geintje.'' 

Lees ook:Langste reclameteaser ter wereld voor Awanto3 en Opel Mantra
Lees ook:Opel viert ‘Auto van het Jaar’-prijs Ampera met advertentie
Lees ook:Amerikaanse sites teleurgesteld over Virgin Atlantic
Lees ook:Na Maurits, Katie Melua èchte reclamegezicht Opel Ampera
Lees ook:Opel biedt €2500 voor oude wrakken (mits je nieuw blik bij ze koopt)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.