Eigen medewerkers Bever in reclamecampagne, leuk

Alle buitenmensen in die prima campagne van Bever (winkels voor outdoor & travel) zijn eigen medewerkers. Dat besefte ik mij niet eens, toen in in januari het stukje ‘Buiten begint bij Bever ook in de reclame buiten‘ schreef. Na een tramhokje te zijn gepasseerd in Amsterdam Buitenveldert. Daar is een fraaie store geopend, waar ik graag kom, op het fraaie Gelderlandplein (over die kop boven dat artikeltje ben ik nog steeds blij).  Ook is vrijwel iedereen die er werkt een gepassioneerd

buitensporter, -liefhebber of -expert. ”Logisch dus, dat haar medewerkers het gezicht van de campagne vormen,” schrijft reclamebureau KesselsKramer over de campagne. Bijgaand een online spotje eruit.

Over de achtergrond van die perfecte ‘Buiten begint bij Bever‘-slogan (soms met toevoeging: niemand is een binnenmens) meldt het persbericht: ”Onlangs bracht Bever het door de Wageningen Universiteit uitgevoerde, landelijke onderzoek naar buiten over de gewenste en bestede tijd buiten en binnen. Wat blijkt: hoewel twee derde van de Nederlanders liever buiten zijn en zichzelf als buitenmensen zien, zitten ze toch zo’n 90% van de dag binnen. Omdat Bever vindt dat dit beter kan, is een brede campagnevoering gestart, die inspireert meer naar buiten te gaan.”

Voor de campagne was Jaap Stahlie de fotograaf, Rob Hodselmans regisseerde film, wat ook vijf minidocumentaires (portretten) over vijf mensen en hun liefde voor buiten opleverde.

Lees ook:Help de natuur in de buurt via het Buitenfonds vraagt advertentie
Lees ook:Buiten begint bij Bever ook in de reclame buiten
Lees ook:Leuk idee, maar misschien zonder band zegt Gamma-man
Lees ook:Net als André van Duin gaat Jumbo-gezin zingend de zomer door in nieuw spotje
Lees ook:‘Groei marketing- en communicatievacatures zet door’ meldt onderzoek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.