Volkskrant mikt ‘beter gehumeurd’ en ‘toegankelijker’ op scannende nieuwslezer in campagne

Lees je koppen of lees je de krant? Meer weten is wel zo leuk.’ De Volkskrant is een leuke brabbelcampagne begonnen om het krantenlezen te stimuleren. Verstandig van ze. Aardig ook, en gul, haha, want ook de concurrentie profiteert ervan. Zou je denken. Maar dit is geen collectieve tv-campagne voor ‘dagbladen’, gemaakt door

reclamebureau DDB & Tribal, maar eentje specifiek voor de ‘grootste kwaliteitskrant van Nederland.’ Met brabbelspotjes over Franse vrachtwagenchauffeurs, eensgezinde ministers en geschillen bij vakbonden.

De brede campagne ‘Meer weten is wel zo leuk‘ voor de ‘scannende nieuwslezer’ -de internet consument dus- moet volgens het bijgaande bericht ook aangeven dat de krant ‘toegankelijker’ en ‘beter gehumeurd’ is (De Telegraaf deed de ‘grimmige ondertoon onlangs’  in de ban). Dat zijn wel veel doelen tegelijk. Die laatste twee boodschappen komen ongetwijfeld tot ons in uitingen in andere media, want afwezig in deze tv-spotjes. Hier nog een een spotje en nog een.

De Volkskrant heeft ook een kennismakingsaanbod: twee weken gratis.

Lees ook:‘Grimmige ondertoon passé’ in vernieuwde Telegraaf meldt eigen advertentie
Lees ook:‘The American’-dvd met George Clooney en Thekla Reuten gratis bij de Volkskrant op 5 maart
Lees ook:Betaalde digitale Telegraaf geïntroduceerd in advertpagina
Lees ook:Postbank maakt in Volkskrant-advertentie reclame voor Telegraaf
Lees ook:ABN Amro lonkt naar oude klanten van bank per advertentie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.