Bob Dylan zegt iets in nieuw spotje over taal van IBM

Per nieuwe internationale campagne wil IBM de wereld uitleggen wat voor waarde de techgigant kan toevoegen aan bedrijven en organisaties. Mooi van ze. Dat gebeurt onder meer in drie opmerkelijke spotjes van slechts 30 seconden. We laten de eerste zien, vanwege het korte optreden van folk rock-legende Bob Dylan. Hij wordt ‘geïnterviewd’ door ‘Watson’, IBM’s data-parsing systeem (sorry, geen idee


wat dat is), een gecomputeriseerde stem (”IBM Watson can help you outthink the limits of creativity” lees ik erover op de Amerikaanse vaksite AdAge). Watson analiseert Bob Dylan’s lyrische teksten en vertelt Dylan dat die vooral gaan over ‘tijd’ die voorbij gaat, en ‘liefde’ die overgaat. “That sounds about right,” antwoordt Dylan, in een samen met reclamebureau Ogilvy & Mather gemaakt spotje…

Lees ook:De reclametrailer voor ‘I’m not there’, film over leven Bob Dylan
Lees ook:Bob Dylan stuurt je mail, als reclame voor Ultimate Collection-cd’s
Lees ook:Bob Dylan maakt een omweg in spotje voor Cadillac en XM Radio
Lees ook:Kaartverkoop Nederlandse concerten Bob Dylan start vrijdag meldt advertentie
Lees ook:Bob Dylan Bootleg Series Vol 11 en Crosley retro platenspeler in reclame Volkskrant

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.