Het alweer 25 jaar oude Oostenrijkse energiedrankje Red Bull heeft internationaal het grootste marktaandeel in dat segment en Pepsi-Cola gaat daar wat aan doen. De abri’s met hun drankje Pepsi Kick (‘Tastes like Pepsi, Kicks like Boom‘) zijn overal te zien, met illustraties van de Spanjaard Alex Trochu, en de korte commercial van reclamebureau FHV BBDO is al een tijdje op de tv. PepsiCo Nederland, lees ik op de Marketing Tribune-site, legt uit dat het toevoegen van extra cafeïne ”past in het drukke bestaan van consumenten, die anno 2012 meer verwachtingen hebben van hun frisdrank dan voorheen.” Aan het woord Caroline Henneman, Senior Brand Manager Beverages bij PepsiCo Nederland. Ze zegt ook, uiteraard zonder naar Red Bull en ‘Red Bull-achtigen’ te verwijzen: ”energydrink (…) blijkt met een aantal negatieve kenmerken te worden geassocieerd, zoals de hoeveelheid suiker en de specifieke smaak. Pepsi Kick bevat wel het oppeppende effect van een energydrink, maar niet de suikers en heeft de vertrouwde smaak van cola.” Er is de laatste tijd in NL trouwens nogal wat discussie over Red Bull, dat te vaak ook door te jonge kinderen zou worden gedronken. [PS]
Lees ook:GP-pitstop midden in New York, leuke stunt Red Bull
Lees ook:Red Bull heeft behalve tijdschrift nu ook tv-zender
Lees ook:Renault-advertentie haakt in op winst met F1-motoren
Lees ook:Red Bull-reclame daagt Pink Pop-gangers uit met Wristband
Lees ook:Cindy Crawford ge-emojificeerd in spotje Diet Pepsi met knipoog naar klassieker
Ik vind de ontwikkeling van de energiedranken ook erg verontrustend. Al vind ik het lichtelijk hypocriet om dan Pepsi als gezond alternatief aan te voeren.