‘Uit een lege kassa valt weinig te halen’ zegt pinadvertentie

PincodesZó grijs, zulke kleine lettertjes, bijna over het hoofd gezien, deze inhaakadvertentie vanochtend over de Week van het pinnen (1/11 t/m 7/11). Er boven, bijna niet te geloven en ik heb ze niet geteld, ”alle pincodes van Nederland.” Ook de mijne (niet gecontroleerd dus) en de jouwe. ”En deze week vragen alle winkeliers, horecaondernemers en tankstationhouders u om die te gebruiken. Deze week, en alle volgende weken. Want met al die verschillende codes, is pinnen een stuk veiliger dan contant geld. Voor u, maar ook voor onze medewerkers. Uit een lege kassa valt immers weinig te halen.” Ondertekend door Detailhandel Nederland, Kon. Horeca Nederland en de Vereniging Nederlandse Petroleum Industrie. Deze week worden allemaal acties georganiseerd en zijn er speciale aanbiedingen voor consumenten die pinnen. Daarbij maakt iedereen die pint ook nog eens kans op €250, zoals al in eerdere, kleinere advertenties gemeld. Een internetadres met meer info over de acties ontbreekt, vreemd genoeg.

Lees ook:Dank u voor het pinnen, zeggen horeca, banken en detailhandel in advertentie
Lees ook:Vrolijk spotje met lekkere beat moet ‘Contactloos pinnen, ja graag’ promoten
Lees ook:Reclamefilmpje nieuwe pinnen overbodig (want zó makkelijk)
Lees ook:‘We houden van moeder’ zegt Plus in actie advertentie (plus van bbq-vaders)
Lees ook:De Nederlandse Europarlementariërs zijn er ook nog en gaan twitteren onthult advertentie

7 reacties op “‘Uit een lege kassa valt weinig te halen’ zegt pinadvertentie

  1. Peter

    “Beste consument”?!? Wat is dat nou voor rare aanhef?!
    Welke Nederlander ziet zichzelf nou als een ‘consument’? Niemand toch?
    Ik word altijd een beetje boos als copywriters (want desondanks neem ik toch aan dat er eentje bij betrokken is geweest) kritiekloos de briefing kopiëren.
    “Beste consument…” Ik kan het nog steeds niet geloven. Het staat er echt!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Peter: Van schrik moet ik dat woordje ‘consument’ hebben vergeten te melden. Maar wat anders? Niks aanhef? Beste meneer/mevrouw? Beste lezer? Blij dat ik geen copywriter ben, haha.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Peter

    Ehm… gewoon géén aanhef? Ik bedoel: het is toch geen brief?

      /   Beantwoorden  / 
  4. Marly

    Beste Detailhandel Nederland, Kon. Horeca Nederland en Vereniging Nederlandse Petroleum Industrie, Echte Hollander als ik ben, vraag ik me direct af ‘what’s in it for me?’. Wat word ik er als consument beter van als ik een winkelier een lege kassa bezorg zodat die niet kan worden leeggejat? Voorlopig heb ik als consument namelijk geen enkel voordeel van pinnen, behalve dat ik er die stomme afronding mee kan vermijden. Daarom heb ik een voorstel: ik ga voortaan pinnen en bespaar de Detailhandel daardoor klauwen met geld omdat ze zich niet meer tegen kassadiefstal hoeven te verzekeren, en de Detailhandel verwerkt 75% van die winst in lagere productprijzen. Houdt u toch mooi weer 25% in eigen zak. Deal?

      /   Beantwoorden  / 
  5. Ad en Marie Jansen

    Het grote voordeel voor de winkelier is dat hij de risico’s afwentelt op zijn klanten. Die moeten voortaan met hun pinkaarten over straat, die lopen het risico geskimd te worden. Wat te denken van bejaarden die niet met de pasjes om kunnen gaan? Een kind stuur je voor een kleine boodschap ook niet meer even naar de winkel op de hoek of de supermarkt. En intussen plukken de banken ons door steeds meer geld te vragen voor hun financiële dienstverlening.
    Wat ons betreft: de winkeliers bekijken het maar!

      /   Beantwoorden  / 
  6. N. Bos

    Ad is zuur en Marie is een pruim.

      /   Beantwoorden  / 
  7. Sjonnyboy

    Ad en Marie zijn ook spammer, naast zuurpruim van beroep. Iets wat ze zelf zo verfoeien zoals ze altijd roepen. Klik je op hun naam, kom je mooi terecht op hun eigen site Reclamezooi en dat is vast niet toevallig.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.