We hadden nog niet gemeld dat ze verdwenen waren, de Oranje Leeuwen van ING, of daar zijn ze weer. Achterop Telesport vandaag, ter gelegenheid van de wedstrijd van het Nederlands Elftal, vanavond in het voetbaldwergstaatje San Marino. Gelukkig hadden we erbij vermeld dat die Leeuwen alleen nog van stal zouden worden gehaald in het kader van de Oranje-sponsoring van ING. En dat was dus heel snel. Bijgaand tevens de eerste -geslaagde- proeve van Leeuweninhaakbekwaamheid van het nieuwe reclamebureau van die bank, Ubachs Wisbrun/JWT. ”Hoeveel bank wil je hebben?” zegt de leeuw links de nieuwe reclameslogan na. En die rechts: ”In ieder geval een goede reserve bank.”
Lees ook:‘Winnen we van die cowboys?’ Vraagt Oranjesponsor ING
Lees ook:‘Ze hebben gevochten als leeuwen,’ zegt ING in WK-inhaker
Lees ook:ING stopt met leeuwenduo in tv-reclame (maar niet rond wedstrijden van Oranje)
Lees ook:Dirk haakt leuk in op jurkenrel Bavaria/FiFa – met bieraanbod
Lees ook:ING lanceert platform ‘Jonge Leeuwen’ met de KNVB, Hyves en Disney XD voor voetballers en fans van 6-12 jaar
Sorry, ik blijf het dramatisch vinden. Wat mij betreft zou het een verstandiger besluit zijn (geweest) om de oranje leeuwen óók af te schieten rond het voetbal. Wat een flauwe kopregel weer… Jammer.