Let’s go heet de huidige internationale campagne van Shell en het Nederlands/Britse olieconcern is erin geslaagd om er een aardige inhaker voor het WK aan toe te voegen: Let’s GOal. De tekst op de hele oranje pagina in o.m. NRC-Handelsblad gisteren, pal voor de Grote Finale: ”We wensen onze jongens alle succes van de wereld. Met elkaar kun je veel bereiken. Van zo veel enthousiasme krijgen wij nou weer energie om samen dit doel te realiseren: nog zuiniger en slimmer omgaan met energie.” En als je dit een beetje goed vertaalt in het Spaans, zou deze advertentie ongestraft zó in een Spaanse krant kunnen staan HUP ORANJE!
Lees ook:‘We zijn ontroostbaar trots’ zeggen de Oranje WK-sponsoren
Lees ook:Ook Spaans toeristenbureau haakt in op WK-finale (en subtiel)
Lees ook:Met een kritische advertentietekst zoekt social netwerk Oranje Fonds financiële steun
Lees ook:‘Oranje bedankt voor een fantastisch WK! … en die ster kunnen jullie wel van ons krijgen’ haakt Mercedes in op WK
Lees ook:‘Er zijn Spanjaarden waar we wél van houden’ haakt Seat in op verloren finale WK Voetbal