Agressie: publiek bewerkt met ‘interactieve live billboards’

Interactieve live billboards over agressie; boeiend, een heel nieuwe aanpak. De tekst bij dit filmpje is Engels, geen idee waarom. Om in te kunnen zenden voor een reclameprijs op het komende internationale reclamefestival in Cannes, vermoed ik. De billboards zijn te zien in Amsterdam en Rotterdam, waar mensen worden geconfronteerd met hangjongeren die ambulancemedewerkers lastig vallen. Passanten zien zichzelf in een live-video getuige zijn van agressie en worden zo geprikkeld om af te wegen of ze wel of niet ingrijpen. Vervolgens krijgen ze tips over hoe te handelen bij agressie tegen mensen met een publieke taak. Opdrachtgever is het Minister van Justitie. Het reclamebureau erachter is N=5, dat de campagne samen met Bitmove ontwikkelde.

Lees ook:Clear Channel maakt 250 reclamezuilen interactief in NL
Lees ook:Verbod kredietreclame vindt Reclamewereld.blog-stemmer goed plan
Lees ook:Woninginbraak-vermijding onderwerp eerste preventie-campagne Veiligheid en Justitie
Lees ook:Snelheidsduivels naar eigen begrafenis in keihard spotje
Lees ook:‘Rampencampagne’ Postbus 51 slaat niet aan, claimt hoogleraar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.