‘America Go Forth’-declaratie met heel sterk zwart/wit-spotje Levi’s

The New Declaration of the United States of America, en dat wordt geregeld door dat beroemde Amerikaanse textielmerk, Levi’s, dat zo hard moet vechten om in de mode te blijven. Pak je pen, zegt Levi’s tegen de Yanks. En: ”Add your voice to a new deal, redfined in the spirit of today’s America. An America in which we hold these truths to be self-evident…” Met een sublieme, zeer pakkende commercial, gemaakt door reclamebureau Wieden + Kennedy, ook in de VS. Via Adrants.

Lees ook:Republikeinse kritiek op Chrysler-spot met Clint Eastwood
Lees ook:Leuk gefilmde chaos leidt Chambray-collectie Levi’s in
Lees ook:Geestige parodie Bob Dylan’s Chrysler-spot over America
Lees ook:Doe ermee wat je wil, maar verveel ze niet, gebiedt spotje Levi’s-jeans
Lees ook:Lichaamstaal: Shanghai meiden in reclame voor Levi’s jeans

2 reacties op “‘America Go Forth’-declaratie met heel sterk zwart/wit-spotje Levi’s

  1. lex montanus

    Dag Michael

    ‘This is proof of the fact that americans can execute their imagination’ Gisteravond, Nederland 2, eerste mens op de maan. Domste vraag van de presentator ‘Was dit nou echt 35 miljard dollar waard. Wat heeft het opgeleverd?’

    Volgens mij waren er in de 17de eeuw een aantal Amsterdamsche (en Zeeuwsche) reders die ook investeerden in uiterst onzekere avonturen richting de Oost. Voor hele grote bedragen en mensenlevens.

    Die hebben de basis gelegd voor een Gouden eeuw. Het amerikaanse avontuur,gesubsidieerd door de amerikaanse Overheid dus belastingbetalers heeft de basis gelegd voor de grote industriele macht van de VS. Van Teflon-pannen tot een bloeiende vliegtuigindustrie en van aluminium folie tot Microsoft en eigenlijk heel Silicon Valley. De investering is het dus waard geweest. Vonden ook de belastingbetalers, vervuld met trots. En de Russen maar jaloers zijn. Zo win je mentale oorlogen.

    Why, oh why zitten wij Nederlanders alleen nog maar in uiterst zwakke en regelmatig gesubsidieerde dienstverlening of in de bijstand in plaats van te ondernemen volgens amerikaans model. We konden het immers wel. Groet, Lex

      /   Beantwoorden  / 
  2. lex montanus

    De vorige reactie was de aankeiler. Ik ben van de school waarin je argumenten eerst van een basis voorziet voordat je begint te reageren. Waarom is Levi’s commercial heel goed? Omdat het een beroep doet op de 10.000en die in Levi’s gehuld amerika moeiteloos voorzagen van 160 meter hoge gebouwen, farmproducts en popmuziek. Die kun je aanspreken op hun liefde voor een merk. En op het Americana-gevoel dat ook buiten de USA bestaat. Vooral in moeilijke tijden. Goeie campagne en goeie mensen bij Wieden Kennedy. Waarop zouden wij die in Trevira en Terlenka gehulde klerken in Nederland moeten aanspreken? En vanuit welk nationaal merk? Misschien een rolmodel voor meneer Jos uit Jiskefet? Daarnaast is de textiel industrie ook allang uit Nederland en dus uit Twente verdwenen. En vervangen door adviseurs voor Enschede, Hengelo en de provincie Twente. Plus Commissaris van de Koninging die mislukte in een voorgaande Regering. De laatste man die zinnige dingen sprak over industrie in Nederland voorziet tegenwoordig de wereld van verfstoffen als CEO van Akzo Nobel. Fijne commercial van Levi’s. Ik wou dat we in Nederland zo’n merk hadden om op terug te vallen. Groet Lex

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.