Beemster Kaas brengt melkreclameheld Peer Mascini terug op tv

Peer ''Ik zeg nog zo, geen bommetje'' Mascini maakt zijn rentree als reclame-icoon in de nieuwe commercial van kaasmaker Beemster. Peer de Beemster gaat kijken waar de koeien flink in de watten worden gelegd. Zo neemt hij een kijkje bij de 'jakoezzie' en houdt hij een oogje in het zeil tijdens een wilde rodeorit van één van de gevlekte viervoeters. De commercial is vanaf 10 mei op de buis, zo meldt het bedrijf. 'Door mijn jarenlange ervaring met de Nederlandse koe weet ik als geen ander hoe ik ze kan motiveren om het beste uit zichzelf te halen. De opnames warendan ook een eitje', vertelt Peer Mascini over de commercial die door reclamebureau Doom & Dickson werd ontwikkeld. Zijn gewicht in Beemster kaas, dat Peer voor zijn inspanning ontvangt, doneert hij aan de voedselbank. Op donderdag 10 mei zal hij om 14.00 uur de 93 kg wegende kaaskolos bij het voedselbank verdeelcentrum aan de Oosterburgervoorstraat 181 te Amsterdam afleveren, aldus meldt Beemster in een persbericht.

 

Lees ook:De Beemsterkaas commercial met melkreclameheld Peer Mascini
Lees ook:Roorda: ‘Inzet van Peer Mascini door Beemsterkaas reputatiepikkerij’
Lees ook:Peer ‘Melkunie’ Mascini voiceover Echte Gooische Meisjes
Lees ook:Politieke ‘reclame’: PvdA zet Mascini en Terstall in
Lees ook:Melkunie terug op tv met Peer Mascini en die koeien

4 reacties op “Beemster Kaas brengt melkreclameheld Peer Mascini terug op tv

  1. Jos

    Kan er haast niet op wachten!
    Hoop alleen met samengeknepen tenen dat het niet sterft in in-your-face woordgrapjes (jakoezzi doet het ergste vrezen..) maar dat het vooral ook weer dat semi-surrealistische beeld en rare verhaal zullen zijn die we allemaal nog kennen van Peer’s eerdere zuivelwerk. Droog. Vreemd. Koe in zijspan. Dat werk.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Anita

    Hadden ze geen inspiratie of zo? Wat ontzettend flauw en kinderachtig om de oude Melkunie successen zo te kopiëren en niet eens moeite doen om het te verhullen. Shame!

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    @Anita: ik heb je reactie even voorgelegd aan Bart Kuiper, nu van reclamebureau Leukwerkt Worldwide en mede-oprichter van wat vroeger Kuiper & Schouten heette, het bureau achter Peer en de melkcampagne van Campina. Wat vindt Kuiper van dit filmpje was mijn vraag. Hij meldt:

    ”Wat betreft Beemster,
    Ja, ik begrijp dat het als parodie bedoeld is.
    Het is wel wat knullig gemaakt met een soort nepkoeien. Dat deden wij indertijd beter.
    Misschien budget probleem?
    Ik zie het als een hommage aan een herkenbare campagne die ooit door K&S bedacht is.
    Ik heb er dan ook totaal geen moeite mee.
    Zelf zou ik het leuker vinden om voor Beemster iets nieuws te verzinnen. Maar dit terzijde.
    Belangrijker is wat heeft de adverteerder eraan? De vraag is voor wie het wat doet, voor Beemster of Melkunie?
    Hoe kijkt het publiek naar een merk dat iets kopieert.
    Ziet het publiek de parodie,of wordt er vooral geroepen dat is gejat?
    Wat blijft er over na het zien van die spot?
    Maar daar zal het bureau wel goed over hebben nagedacht.
    Dit geeft trouwens wel aan hoe dom het is geweest dat Campina indertijd
    zo’n sterke property weg heeft gegooid. Hij werd zelfs uitgeroepen tot reclametype
    van de eeuw. Weggooien van veel geld noem ik dat.”

      /   Beantwoorden  / 
  4. Max

    Een parodie is het zeker niet. Het spotje pakt de draad op waar MelkUnie het heeft laten liggen. Weinig nieuwe (lees eigen) inbreng dus. Toch moet ik er enigszins om lachen. Dat ligt niet aan de creatieve geest van de reclamemakers maar aan Mascini en die koeien (dus aan K&S). De productie zelf is van het niveau lik me vessie.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.