The making of Sony’s nieuwe Bravia commercial


Steeds meer bedrijven hebben sites om meer over hun commercials te vertellen. Dat is ook reclame. Sony geeft info over het maken van de nieuwste commercial voor de Bravia-tv. De vorige, met die gekleurde balletjes die van een heuvel in San Francisco af stuiteren, won veel reclameprijzen. Nu is er gewerkt met ”verfexplosies’’ bij een oersaai flatgebouw in Schotland.

De Bravia-site meldt dat de nieuwe commercial, die past dit najaar op de buis te zien zal zijn, tien dagen heeft geduurd om te maken. En in totaal 250 mensen zijn er mee bezig geweest. Die duizenden liters niet giftige, makkelijk afwasbare verf lieten exploderen voor het effect. Met het schoonmaken van alles waren 60 mensen vijf dagen bezig…

Ook deze commercial, gemaakt door reclamebureau Fallon in Londen, moest, op een wederom heel speciale, spectaculaire manier, duidelijk maken dat de kleuren van de Bravia-toestellen ‘’like no other’’ zijn. Dat was de opdracht voor het reclamebureau. Ongeëvenaard in kwaliteit, is de claim dus, die moet worden waargemaakt.

De eerste commercial met de ‘’balletjes’’ werd mede zo populair door de Heartbeats-hit van Jose Gonzalez. Over de muziek van de komende commercial is nog niets bekendgemaakt.

Lees ook:Bah, wat een vieze ringtone, genant, fake spotje zeker…
Lees ook:Wees aardig tegen elkaar: de SIRE-campagne van Coca-Cola
Lees ook:Dell introduceert veel kleurige laptops in nieuwe commercial
Lees ook:Speedy Gonzalez promoot snel internet van Virgin Media
Lees ook:Geestige Britse commercial voor Axe: ‘Hey, I am your sister’

Eén reactie op “The making of Sony’s nieuwe Bravia commercial

  1. Marina V.

    Ik zoek tevergeefs naar een film over hoe die commecial over dat gebouw is gemaakt. Kan ik niet op die site vinden van Sony. Enig idee waar wel?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.