Categorie: "Buitenreclame"

David Beckham verruilt ondergoed reclame H&M voor jas, treedt op met Kevin Hart

H & M David BeckhamIn zijn lange wolmix jas met fraaie snit staat daar buiten reclame te maken David Beckham. Voor H&M’s Modern Essentials selected by David Beckham. De oud-voetballer fotografeerde ik op de Zuidas in Amsterdam, pal bij Topklasser AFC. In het filmpje van 6,5 minuten wordt Beckham bezocht door de populaire Amerikaanse comedian en Modern Essentials-collega Kevin Hart, die

Kinderen met Down syndroom in mode campagne Brandkids.nl

Kinderen down 1 beterZes kinderen met het Syndroom van Down zijn binnenkort te zien in een billboard campagne voor webwinkel Brandkids.nl, meldt de site. Zie hier en hier buitenlandse voorbeelden, al zijn er meer. Regelmatig wordt Brandkids door ouders benaderd met de vraag of hun kind een keer model mag zijn. Zo ook de moeder van Livia, een meisje van 3,5 jaar met het Syndroom van Down. Daarop besloot Brandkids om een campagne te doen met louter Down syndroom kinderen, aldus het persbericht.  Hans Lormans, mede-oprichter van Brandkids zegt daarover: “Ieder kind heeft talenten,

Vrouw dumpt ontrouwe echtgenoot Paul via billboard

Cheating billboardEen vrouw uit het Engelse Sheffield kwam erachter dat Pauk, haar man, vreemd ging en nam wraak met bijgaande reclame-uiting, meldt dagblad Metro vandaag (KLIK erop om te vergroten). Lisa vertelde haar man woensdagochtend dat ze hem zou verlaten via een gigantisch billboard langs de weg. ”Als dat geen publieke vernedering is, weten wij het ook niet meer. Men denkt dat Lisa honderden ponden heeft neergeteld voor de gigantische advertentie. Of haar man het bord daadwerkelijk heeft gezien, is

Nederland adoreert haar antihelden, dus zien we ze ook in de reclame

”Eeuwen van Calvinisme en democratie, hebben ons het vermogen tot heldenverering ontnomen.” In Nederland is iedereen gelijk, tutoyeerTelfort Hanst Ali B Balkenende en wie per ongeluk succesvol is, krijgt eenmalig applaus maar niet te lang. Zegt Dick van der Lecq, directeur van Etcetera, een gerenommeerd reclamebureau, in zijn column onlangs in Het Parool/Adformatie. ”Dafne Schippers kreeg de gouden medaille nog niet omgehangen of haar management stond klaar om onze heldin te profileren als nuchtere Nederlandse. Heel Nederland geniet van haar ‘heel gewoon gebleven’-uitspraken als: ‘Rutte belde net toen ik urine in flesjes deed’ en ’Wist niet dat ik 60.000 dollar had gewonnen, ik blijf lekker in m’n Polo’tje rijden. Nederlanders vallen niet in katzwijm

Gouden Tram Fox TV maakt Gouden Koets-reclame voor Empire 2-serie

Fox Gouden TramWeer of geen weer: de koning kan vandaag op Prinsjesdag gewoon rijden in een gouden voertuig. Desgewenst. Maar wel met reclame en niet in Den Haag. Zegt buitenreclame- exploitant JCDecaux. Voor het 2e seizoen van de tv-serie Empire pakt zender Fox namelijk uit met een blingbling-tram. Aardig van ze, niet waar ;-) . In Amsterdam rijdt momenteel een 30 meter lang alternatief voor de Gouden Koets

Meer dan 130 jaar dol op tomaat zegt Galbani in reclame

Tomaat GalbaniWeet u, zei de Nederlandse ambassadeur in Griekenland laatst trots, veel tomaten die hier in typisch Griekse gerechten gaan komen uit Holland. Het ging erover, dat de Grieken zo weinig zelf produceren, behalve olijven. En de feta-kaas komt niet zelden uit Finland. En de Griekse jogurt? Enfin, lange inleiding om deze buitenreclame-uiting aan te kondigen (KLIK erop om wat te vergroten). De tomaten voor je Mozzarella van Galbani Foodservice komen niet uit Italië, maar

Geen schepen kijken bij World Cinema deze week

World Cinema Voor wie niet van schepen houdt, haha. Niet alleen in de bioscoop zitten, hoor ook op verschillende plaatsen in de Amsterdamse open lucht. De 6e editie van World Cinema Amsterdam is al even aan de gang en eindigt gelijk met SAIL, op 23 augustus. KLIK op poster om te vergroten. Films zijn te zien -zie ook promo hierboven- bij Rialto, De Balie en in het Vondelpark en op het Marie Heinekenplein. De organisatoren spreken van het ‘filmfestival voor de mooiste, leukste en meest bijzondere films die het

Rockopera Jesus Christ Superstar weer in Nederland, meldt reclame

Jesus Christ SuperstarDe internationale Engelstalige productie van de rockopera Jesus Christ Superstar komt naar Nederland, blijkens een buitenreclame-uiting die we deze week fotografeerden (KLIK erop om wat te vergroten). Van 15 t/m 23 december. En met Ted Neeley, de originele Jezus uit de gelijknamige film, weer in dezelfde rol. De Jesus Christ Superstar-site meldt: ”De populaire rockopera met de herkenbare muziek van Andrew Lloyd Webber en teksten van Tim Rice vertelt de laatste

Kunstmanifestatie forten en ficties in Laagland in de reclame als Gimme Shelter

Gimme Shelter kunstfortenIn de buitenreclame deze week Gimme Shelter, ‘Forten en Ficties in Laagland’. Huh? Blijkt een internationale kunstmanifestatie te zien, die nog  t/m 20 september duurt. In KunstFort Asperen, Fort Nieuwersluis en Kunstfort bij Vijfhuizen. Van de site geplukt: ”Welke gevaren liggen er op mijn pad? Hoe kan ik mijn tegenstander misleiden? Hoe denkt mijn vijand – en wie is die vijand eigenlijk? Deze vragen zijn het uitgangspunt van de internationale kunstmanifestatie

Van Gogh Museum maakt reclame met vragen

Vanaf 3 mei zijn ze er al mee bezig, met vragen stellen en beantwoorden, om aandacht te trekken. Het Van Gogh Museum spotten we deze week Van Gogh vragenook in de buitenreclame, over die 125 vragen in 125 dagen (KLIK erop om wat te vergroten). Zie ook deze promo. Er zit nog wat aan vast. ”Stel jouw vraag over Vincent van Gogh aan het Van Gogh Museum en maak kans op een feestelijke uitnodiging voor de opening van onze nieuwe entree in september,” meldt de site. Op deze abri een vraag van een collega, Beatrix Ruf, de Duitse directeur van het