Onderdeel van een campagne in veel medium- typen voor het ‘'Persoonlijk Financieel Plan'' van ABN Amro is een z.g. ‘spectacular' op een 44-meter hoge reclamemast bij Amsterdam van buitenreclame-exploitant JCDecaux. De parkeer- meter daarop is 7,5 meter hoog, dubbelzijdig uitgevoerd en geheel drie dimensionaal. Het tijdvak is verlicht en geeft met retro reflecterende wijzers 60 minuten aan. ‘'De tijd die het de bank ongeveer kost om een PFP voor haar Preferred Banking klanten op te stellen.'' De megaparkeer- meter trekt extra veel bekijks van de 450.000 mensen die dagelijk de splitsing A2/A10 passeren, zegt JCDecaux. →
Categorie: "Buitenreclame"
‘Zeg nee tegen geen billboards’-campagne in Nieuw Zeeland
In het Nieuw Zeelandse Auckland dreigen de stadsbestuurders grote billboards in het centrum in de ban te doen. Staat niet mooi, vinden ze. Reden voor reclamebureau DDB daar om, samen met buitenreclame- exploitant Oggi en de club van reclamebureaus een campagne te beginnen tegen de snode plannen, meldt Duncan's Print: ‘’Say no to no billboards.’’ Hun eigenbelang moge duidelijk zijn, maar iets leuks en opvallends verzinnen doe je niet eentweedrie. Het bureau kwam op de gedachte om op tal van lelijke lege plekken en gebouwen ‘’lege’’ billboards op te hangen, met teksten als ‘’Dit is het uitzicht dat we bederven.’’ Of: ’’Áh, dit (uitzicht) is beter.’’ Of, bijgaand: ‘’Niet helemaal de Sixtijnse kapel, he?’’ Inderdaad, leuk en misschien wel effectief.
Dove Sunshine reclamebillboard van 100 meter in Schipholtunnel
Eind vorige week is in de Schipholtunnel een billboard van 100 meter lang en bijna 3,5 meter hoog geplaatst voor adverteerder Dove Sunshine, een product van Unilever. De mensen van buitenreclame- exploitant CBS Outdoor zijn er de hele nacht -als de treinen even niet rijden- mee bezig geweest. De uiting siert de tunnel van 9 maart tot 1 juni en laat op de van Dove bekende manier échte vrouwen zien. Dove Sunshine is een hydraterende bodylotion die de huid geleidelijk een ''subtiel zomers kleurtje'' geeft. Werkt 't? ''De belofte van Dove wordt bij het merendeel van onze panelleden waargemaakt,'' meldt de Consumentenbond.
Knappe buitenreclame van Amnesty: ‘Nee tegen de doodstraf’
Knappe buitenreclame uit Spanje, in een bushokje, voor Amnesty International. Via Houtlust, de site voor sociale- en non-profitreclame. Gaat u er maar voor zitten. Op de electrische stoel, lijkt het, met daarnaast een affiche met de tekst ‘'Meer dan 40000 ter dood veroordeelden wachten op hun executie. Nee tegen de doodstraf.'' Bureau Contrapunto BBDO .
Robeco, Rabo, Philips storten zich op skipiste-reclame
Reclame maken op radio of televisie, in de krant of toch op internet? De Rotterdamse belegger Robeco bedacht iets anders: adverteren op de skipiste. De naam van het bedrijf prijkt ook dit seizoen op bijna duizend opvallende borden in vijftig grote sneeuwgebieden in Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk. Met de vorige maand begonnen Alpen-campagne rekent Robeco op een bereik van twintig miljoen skiërs, onder wie ook een deel van de één tot anderhalf miljoen Nederlanders die dit jaar op de lange latten staat, aldus het AD. Philips en Rabobank zijn in Robeco's witte voetsporen gestapt. ‘'Er →
Fortis, Nokia in ‘meelopende’ commercials Schiphol
Sync Movie, de bewegende, ‘'meelopende'' commercials -we schreven er in november al over- is definitief als nieuw reclame- object van start gegaan op Schiphol. De eerste adverteerders zijn Fortis, See Buy Fly en Nokia. Het systeem is ontwikkeld door de jonge Chinese ondernemer Xiaogang Mao, die vanuit de Technische Universiteit Eindhoven en zijn bedrijf How Tech werkt. In Amsterdam werd samengewerkt met Schiphol Media. Leuk dat hij succes heeft. ‘'Mijn grote droom is om de Sync Movie groot te lanceren tijdens de Olympische Spelen in Peking. Er zijn al →