Arm Nike, al hun WK-sterren zijn alweer naar huis en hun epische Write the Future-commercial ligt in de koelkast, wachtend op betere tijden. Coca-Cola heeft dat soort problemen niet, zij sponsoren geen individuele sporters of teams, wel evenementen. Dit WK dus, en dat zullen we weten, zeker niet alleen met spotjes. Coca-Cola maakte een beeld van 2500 Coca-Cola kratten, Nike blies 3000 gele voetballen op voor een hangende sculptuur, zo meldt Molblog. De Coca-Cola man weegt 25 ton en is 16,5 meter hoog. Beide beelden zijn te vinden in Johannesburg: de krattenman staat in Newtown, Nike’s ballenman hangt in het Carlton Shopping Centre.
Lees ook:Coca-Cola animatiecommercial ‘pure kunst’ genoemd
Lees ook:Dafne Schippers ook trekker Nike Running Clubhouse Amsterdam-reclame
Lees ook:Na Paula gaat Nike door met overval reclame voor Mo Farah
Lees ook:Pepsi plaagt Coca-Cola met megaposter voor Britse hoofdkantoor
Lees ook:Dankzij adem topsporters lopen Nike Air-schoenen zo goed