Na het geslaagde, zeer goed bekeken gooi- en smijtwerk van Ray-Ban waagt de Taiwanese computermaker MSI een poging om bezoekers te verleiden met een viral. Een spectaculaire, grappige fakejob, die ook meteen succes heeft op YouTube: ‘Guy Catches Laptop With His Butt’.
Categorie: "Viral/internetreclame"
Voetballer Riquelme beschoten met … paintballs
Geen Engels, maar makkelijk te volgen. Makkelijker dan die bewegingen van de controversiële Argentijnse voetbaltijger Riquelme, in deze Adidas-viral, die een hit werd in, uiteraard, Argentinië. Hij wordt beschoten met paintballs, maar Juan Román Riquelme weet zijn bal mooi schoon te houden… De viral is gemaakt door reclamebureau Brandigital in Buenos Aires. Meer info via AdAge.
This guy is fucked! Grappige cd-romvirals van Bol.com
Het is weer lachen met Bolcom, nu met deze twee virals, uit de koker van reclamebureau Etcetera. Oja, zou de slogan bijna vergeten: Ook daarom koop je dvd’s bij, enzovoorts. En deel twee, klik hier. Bron: rechtstreeks.
Wat??? President Barack Obama maakt zelfs reclame voor … Kwit-Fit
Kwik-Fit zit niet alleen in Nederland, hoor. De autoherstellers komen oorspronkelijk uit Engeland, dacht ik. Maar in de VS zitten ze zeker niet. Anders, haha, had president Barack Obama er nóóit reclame voor gemaakt in deze viral, uit de koker van reclamebureau DDB London. Grappig. PS Soms leent Obama zich voor sjiekere bedrijven, zoals onlangs voor die uiting onlangs voor de FT.
Opgedragen aan Wouter Bos, namens Ray-Ban: Never Hide
Never Hide dit soort declaraties, Wouter Bos, voortaan gewoon uit je eigen zak betalen. De volgende zoals altijd weer aparte Ray-Ban-viral draag ik hierbij op aan Wouter Bos, die zijn Ray-Ban van 113 euro, verloren in Brussel, door het rijk liet betalen. Een kleurig filmpje voor een steeds minder kleurige politicus. PS Als de reisverzekeraar uitbetaalt weet Wouter vast wel een goed doel te vinden voor dat bedrag. via Adrants.
Originele reclame op de … Bijlmer bajes, maar van wie??
”Als dát gaat lukken, dan breekt de pleuris uit. Gegarandeerd.” En het lukte, zie het resultaat van deze geurilla-actie. ”Geinige viral, maar van wie? Misschien van aanbieder beamvertising?” Vraag twitteraar ajthijssen zich af (via JaapStronks). Je moet maar op het idee komen… geestig (dat zal het BB-personeel niet vinden, haha).
Zonder vangnet: looping met een auto als primeur bandenmaker Dunlop
Dunlop defies gravity! Heel trots zijn ze erop, bij bandenmaker Dunlop, zie de speciale loopsite (en ook natuurlijk bij de maker van dat autootje, een mini Toyota, of Citroën, evenals autosite Fifth Gear). ”It’s the greatest test we’ve ever set our tyres: a loop-the-loop World Record, without the aid of a safety net. We´ve done it!” En nog wat: ”We drove upside down on a 40ft high loop, with only a set of Dunlop tyres keeping our car on the road.” Petje af dus. De ”wereldpremière” van de stunt vond onlangs plaats op de genoemde site. Via Buzzing Bees.
Meubelen vallen uit de lucht in Parijs (Ikea ontdekt viralmarketing)
In het centrum van Parijs vallen landen allerlei meubelen uit de lucht, keurig hangend aan parachutes gelukkig: hé die herkennen we, Ikea heeft blijkbaar viralmarketing ontdekt. Via Mcrossant.
Ryan Babel contra hordenloper Gregory Sedoc in filmpje Nike
Wie wint is onduidelijk, doet er zeker niet toe. Ook een aftiteling ontbreekt, bij dit eind maar in het Amsterdamse Olympisch Stadion opgenomen filmpje. Nike, sponsor van beide sporters, zit erachter: Ryan Babel, linker spits van Liverpool en het Nederlands Elftal, neemt het op tegen Gregory Sedoc, Europees kampioen 60 meter hordenlopen. Ieder doet zijn ding.
Stunten op de autobahn met nieuwe Mini One Clubman
Professional driver. Don’t try yourself. Wordt er gewaarschuwd op deze op de Duitse autobahn opgenomen internetspot voor de (nieuwe) Mini One Clubman. Maar dan volgt er No fake, en dat geloven we maar ten dele. Grappig en leuk bedacht, dit ooggetuigenverslagje. Via 443955.