Categorie: "Varia"

Mister Calvin Klein klaagt over reclamekeuze voor ‘alleen maar populaire’ Kendall Jenner

Calvin Klein buitenreclameCalvind Klein Kendall alleenModeontwerper Calvin Klein (nu 73) liet zich in 2002 uitkopen. Buiten dat het merk nog steeds zijn naam draagt, heeft de Amerikaan weinig van doen met Calvin Klein. In ieder geval de reclamekeuzen van de fabrikant zitten hem niet lekker, schrijft Metro. Tijdens een lezing aan het Savannah College of Art and Design deelde Calvin zijn mening over de huidige gezichten van de ‘My Calvin‘-campagne, Justin Bieber en Kendall Jenner, halfzusje van Kim Kardashian. Vooral met de keuze van ‘aardig meisje’ Kendall (beide foto’s komen van haar eigen Instagram-account, klik erop om wat te vergroten) als hét gezicht is de ontwerper niet erg content. Volgens Klein is Kendall vooral gekozen vanwege haar populariteit, en het grote aantal

Een brochure laten drukken in 3 stappen

10924Behoefte aan een persoonlijke brochure? Een eigen magazine uitgeven? Of een jaarverslag laten drukken? Dan kun je maar beter goed beslagen ten ijs komen. Want: wat moet de look & feel van dit drukproduct worden? Wat voor papiersoort is vereist? Wordt het een gelijmde rug, nietjes in de rug, een spiraalbinding of losbladig? En hoeveel tijd is er voor het drukproces? We helpen je in 3 stappen op weg naar het printen van eigen brochures.

Fox Sports zendt applaus voor Johan Cruijff tijdens Feyenoord-Sparta uit

Indrukwekkend, vanavond in de Rotterdamse Kuip. Tenslotte was de vandaag zo tragisch overleden Amsterdamse voetbalicoon Johan Cruijff (68) ook een oud-Feyenoorder. In deze vanavond door Fox Sports rondgestuurde beelden staan Feyenoord en Sparta Rotterdam tijdens een vriendschappelijk duel in de Kuip op indrukwekkende wijze stil bij het overlijden van Johan. De internationale voetballegende stierf aan de gevolgen van longkanker. Morgenavond, in de Arena, die we maar even de Johan Cruijff Arena dopen, volgt een zelfde eerbetoon na

De sjoemelreclame van Gamma, koning Willem Alexander en NL Doet

In de speeltuin van de Alphense buurtvereniging Vreugdeoord wordt stevig aangepakt door koning Willem Alexander. ”Met een rood gezicht en rode, ontblote armen bracht de koning de ene Gamma logona de andere boordevolle kruiwagen met nieuw zand naar de zandbak”, meldt De Telegraaf op Zondag gisterenGamma en koning, plus bijgaande foto van het ANP (KLIK erop om wat te vergroten). De  NL Doet-dagen van het Oranjefonds (weer veel meer, ruim 9200 klussen zijn geklaard op 11 en 12 maart door meer dan 300.000 vrijwilligers zijn weer voorbij, prachtresultaat). Maar dat opvallende reclamedoek in des konings achtergrond… Dat net geen logo van Gamma, ‘ook dit jaar weer partner van NLdoet’ meldt hun site, daar is mee gesjoemeld. Wie oh wie? Deed NLDoet dat? Moest Gamma dat doen?De RVD? Het ANP niet, vermoed ik, en De Telegraaf evenmin. GMMGM? Zie het echte logo boven. Ik zeg: dappere poging, maar wie herkent de bouwmarkt niet meteen,

Winkeliers en reclameverspreiders fel tegen Amsterdamse plan voor ja/ja-sticker

Wie na 2017 nog reclamefolders wil ontvangen in Amsterdam, plakt een ja/ja-sticker op zijn brievenbus, is het plan. De branche van reclameverspreiders is zich rot geschrokken door de plannen van het stadsbestuur om de bezorging van folders te gaan inperken. Dat laat voozitter Stephan vReclamedrukwerkan den Eijnden van beroepsgroep MailDB weten in De Telegraaf van vandaag. ”Door de introductie van een ja/ja sticker mag er vanaf 2017 geen reclamedrukwerk meer in brievenbussen zonder sticker bezorgd worden. Nu is dat nog andersom en moeten huishoudens die geen reclame willen een sticker opplakken. Voor huis-aan-huisbladen geldt een uitzondering. De maatregelen zijn afgekondigd door D66-wethouder Choho (afval), na een voorstel van de Partij voor de Dieren,” zegt de krant. Maar de plannen stuiten op stevige weerstand. De Raad Nederlandse Detailhandel (RND), die een groot deel van ‘s lands winkels

The Rain Project als reclame-ode aan mineraalwater van Spa

Elke druppel Spa was ooit een druppel regen. Daarom brachten wij een ode aan de regen met The Rain Project.” Zegt mineraalwaterproducent Spa uit Belgie. ”Het natuurgebied van Spa werd door lichtanimaties en geluid tot leven gewekt. Een project gemaakt door de regen zelf.” De vergezellende campagne wordt ook een ode aan de ‘puurheid van het mineraalwater van Spa’ genoemd door het Amsterdamse reclamebureau J. Walter Thompson dat de digitale campagne maakte voor NL

Astronaut per advertentie gezocht door de VPRO

VPRO astronautHuh? Zag ik dat goed? Een personeelsadvertentie in de krant vandaag van de VPRO waarin een… astronaut wordt gezocht? 1 maart is net achter ons, maar 1 april nog ver weg… Echt waar, zie bijgaande uiting, geplukt uit de Volkskrant vandaag (KLIK erop om wat te vergroten, en deze link van de omroep zelf). De gevraagde hij/zij moet gespecialiseerd zijn in communicatie, wordt er ook groot bij vermeld. Een stukje van de vrolijke tekst geciteerd: ”Naar verwachting zijn in 2063 alle poolkappen gesmolten en is de wereld grotendeels onder water gelopen. De VPRO heeft in samenwerking met het Ministerie van Ruimtezaken een ruimtevaartmissie ontwikkeld, waarin zeven astronauten op zoek gaan naar een alternatieve thuisplaneet.’ Leuk bedacht, de plot

Bijna 59.000 bezoeken aan Reclamewereld in februari

Het aantal bezoeken aan Reclamewereld duikelt jaarlijks altijd flink, van januari naar februari, dus vergelijken met dezelfde maand vaRW februari 16n vorig jaar is beter. Het bezoek in februari, 58.721, bleef duidelijk boven dat van februari 2015 (55.579). Dat blijkt uit cijfers geregistreerd door webtracker Statcounter (zie bijgaand staatje van Statcounter, KLIK erop om te vergroten). Het betreft ‘t aantal bezoeken of opgevraagde webpagina’s (page views, groene staafjes) bij Reclamewereld.blog. nl -actueel online magazine over reclame. Het aantal unique

Toeval natuurlijk, dat logo Hema op dat van v/h V&D lijkt

V en D logoHema logo tasjeToeval natuurlijk, dat logo Hema op dat van v/h V&D lijkt, herhaal ik de kop maar even. Ik werd in huiselijke kring op de gelijkenis gewezen. Links het logo van het failliete warenhuis, in, achteraf in toepasselijk zwart, rechts een huisvlijtplaatje van een rood gekleurd logo op het plastic tasje, deze week ons verstrekt door de Hema.