Reclame gaat steeds meer mobiel

De old school reclameposter dient nog altijd zijn doel, maar ook mobiel neemt het aantal reclames in rap tempo toe. Websites hebben hun eigen banners of pop-ups en sociale media kanalen zetten volop in op sponsored content.

De smartphone heeft de toekomst, dat blijkt uit alle cijfers. We reserveren een tafeltje en shoppen een nieuwe outfit via onze mobiel, we bekijken onze favoriete vlogs vanaf onze smartphone, we Whatsappen erop los en delen onze vakantiekiekjes via Instagram, Snapchat, Twitter en Facebook. En dan is er nog Pokémon Go.

We zijn zo mobiel als het maar zijn kan. De smartphone gaat overal mee naartoe en we hebben deze het liefst ook nog non stop in onze hand. Geen wonder dus dat daar waar we de meeste tijd doorbrengen de advertentiemarkt een enorme groei doormaakt.

We geven vliegensvlug geld uit via onze telefoon. Of het nu gaat om eten, kleding of hobby’s. In de Verenigde Staten vond in 2015 al een ommekeer plaats en kwam er meer traffic (54 procent) naar webshops via mobiel dan via desktop. In Europa was dat het afgelopen jaar nog een nek-aan-nekrace en won desktop het nog net van mobiel met 51 procent. Een verhouding, die aan het eind van 2016 hoogstwaarschijnlijk ook omgedraaid zal zijn.

Mobiel internet heeft de toekomst, dat is zo klaar als een klontje. Nu nog zorgen dat je bundel én je accu het ten aller tijden volhouden.