Hij dronk alleen maar mint-thee tijdens de pauzes van zijn laatste Nederlandse concert, vertelde een ooggetuige mij toevallig zondagavond: rock-icoon Iggy Pop, waarvan iedereen denkt dat slechts drugs hem overeind houden. Niets van waar, volgens deze kennis. De vorige commercial van Iggy Pop en Swiftcover, de Britse autoverzekeraar, moest van de buis, werd destijd bericht, want Iggy zou normaal nóóit zo’n polis hebben gekregen… Dat probleem is kennelijk opgelost. De klagers wisten duidelijk niet van die mint-thee (hoe overleef je anders die rockconcerten en dat gereis, op die leeftijd?). Nu komt een, haha, kleine pop, Little Iggy, op de proppen in een spotje voor dezelfde verzekeraar. Get a live. Get Swiftcovered, zeg Iggy, die de reclamecenten kennelijk goed kan gebruiken. Via AdFreak.
Lees ook:Iggy Pop-spotje verzekeraar Swiftcover moet van tv: ‘misleidend’
Lees ook:Wat heeft Iggy Pop te zoeken in spotje van verzekeraar Swift?
Lees ook:Info over stijgende AOW-leeftijd in advertentie Ministerie SZ
Lees ook:Iggy Pop houdt ineens van Justin Bieber en de Dalai Lama van Rolex in Amnesty-campagne
Lees ook:Niet normaal: NS weigert reclame-affiche wegens bloot en nog wat