Vast toeval. Net als er bussen zijn gaan rijden in Engeland met als reclameopschrift ”God bestaat waarschijnlijk niet, dus maak je geen zorgen en geniet van het leven” komt het bericht dat het Vaticaan een reclamekanaal gaat beginnen op een veel moderner medium, YouTube. Daarop kunnen katholieken en andere belangstellenden paus Benedictus XVI (foto) en belangrijke kerkelijke gebeurtenissen volgen, melden diverse media, de Italiaanse krant Corriere della Sera citerend. Vrijdag a.s. zou de Heilige Stoel een akkoord met YT-eigenaar Google ondertekenen, aldus het blad. Nou moet de paus nog gaan bloggen, haha. Ten tijde van Paus Johannus Paulus ll werd in 1995 al een Vaticaan-website geopend, gerund door drie computers, Michael, Gabriel en Raphael (de drie aartsengels). Daarna begonnen ook Radio Vaticaan en de Vaticaanse krant L’Osservatore Romano websites.
Lees ook:Mijn vrouw gaat vreemd, geeft niet (als ik maar Sky TV heb)
Lees ook:Nieuwe paus: bij Grolsch kwam de witte rook dus uit de fles
Lees ook:Bol.com doet snel de Paus-rookmelder in de reclame
Lees ook:Seks. Macht. Moord. Amen. Reclametrailer The Borgia’s
Lees ook:Vaticaan woest om foto zoenende paus in Benetton-reclame, ook Obama, Merkel en Sarkozy en Netanyahu unhappy