Pech voor het reclamebureau en de media-exploitanten, maar Toyota Motor Corporation maakt dit jaar in de VS nationaal geen reclame meer voor de Prius, de hybride auto, na in 2007 nog 27 miljoen dollar te hebben gespendeerd. De reden: de Prius heeft geen reclame nodig, want verkoopt zichzelf. Bovendien zijn er lange wachtlijsten. Een Prius met 10.000 kilometer op de klok brengt daarom nu omgerekend een kleine 700 euro méér op dan een nieuwe, aldus het Amerikaanse reclamevakblad AdAge. Er zijn zelfs handelaren die gebruikte
Priussen opkopen, om met winst snel weer door te
verkopen. ''Sommige mensen willen onmiddellijk gezien worden in een
hybride auto,'' zegt Tom Libby, auto-industrieanalist bij een
onderzoekbureau. ''En de Prius is de enige auto die niet ook als
benzinemodel wordt verkocht.''
Zoals bekend is in de VS de markt voor
de grootste auto's, SUV en pick-ups ingezakt vanwege de hoge
benzineprijzen.
Lees ook:Hoerenloper of misdadiger: je zal maar Prius-rijder zijn
Lees ook:Toyota Prius Wagon wordt steeds groter in animatiereclame
Lees ook:‘Onze hybride was er al vóór YouTube,’ schept Lexus op
Lees ook:De hele rare reuzecommercial voor Toyota’s Familie Prius
Lees ook:Al spelend met letter H wil Lexus zijn hybrides in de VS aanprijzen
Doet me denken aan een aflevering van South Park
Leg uit, graag, Kappie…