Ford Motor Co. in Detroit, dat in het tweede kwartaal van dit jaar een netto verlies van 8.7 miljard dollar noteerde, heeft de reclame- en sales promotion-uitgaven met liefst 200 miljoen dollar verminderd. Slechts 100 miljoen werd wereldwijd (!) voor de diverse merken uitgegeven in dat kwartaal. De problemen bij Ford en GM zijn bekend: de verkopen van SUV en pick-ups zijn ingezakt vanwege de stijgende benzineprijzen. Europa deed het nog relatief goed, door winst te maken. AdAge, het Amerikaanse vakblad, zet die 100 dollar fraai in perspectief: Toyota gaf dat bedrag alleen uit in de VS aan de lancering van de pick-up Tundra, een gemiddeld bedrag voor het op de markt brengen van een nieuw model. Ford's Mark Fields
zei dat de hybride productie wordt verdubbeld in 2009, met vier merken ipv twee.
Er komt een nieuwe Mustang en diverse fabrieken worden omgevormd om
kleinere, aan de Amerikaanse markt aangepaste auto's te maken, zoals de Fiesta en de Focus. Tenslotte wordt de
fuel-efficiency van de automotoren verder verbeterd.
Over de reclame-uitgaven gedurende de rest van dit jaar werd niets gezegd door Ford Motor Co.
Lees ook:Uitgaven aan televisiereclame ‘opvallend gestegen’ in 3de kwartaal
Lees ook:Amerikaanse internetreclame-uitgaven bij dagbladen fors omhoog
Lees ook:Hillary Clinton verzamelt record 26 m. dollar voor reclamecampagne
Lees ook:Europese reclamebestedingen herstellen (maar wel -3.8%)
Lees ook:Ford 1.0 EcoBoost motor nu 3x in de prijzen meldt advertentie