Leuk of flauw? Flauw, geen prettige manier om te proberen kijkers- lees reclamegeld- weg te lokker bij de Publieke Zenders. Veronica zendt tijdens het komende EK Voetbal een eigen
Europees Kampioenschap uit: Het EK Lingerie. Als voetbalfans in de rust
van de reguliere duels geen zin hebben in STER-reclame, kunnen ze
overschakelen naar het commerciële tv-station, aldus het AD. ''Daar gaan schaars geklede dames
uit de twaalf deelnemende EK-landen met elkaar de strijd aan door
straf- schoppen te nemen,'' vertelde een Veronica-woordvoerster vrijdag. Twee
jaar geleden, tijdens het WK Voetbal, deed Veronica dat ook al, maar
toen waren de deelneemster afkomstig uit Nederland en
vertegenwoordigden zij allen een ander land. Dit keer komen de meisjes
ook echt uit het land dat ze vertegenwoordigen. De tv-zender gaat het
EK-Lingerie 18 mei opnemen op een voetbalveld in Amsterdam.
De
lingerie-escapades waren in 2006 goed voor veel kijkers. Gemiddeld
schakelden 450.000 belangstellenden in tijdens de rust van een echt
voetbalduel. Uitschieter was de penaltystrijd tussen Zweden en de
Verenigde Staten. Daar keken destijds 687.000 mensen naar, aldus het AD, op basis van een ANP-bericht.
Lees ook:Reclamewereld.blog-stemmer vóór EK Lingerie als concurrent STER
Lees ook:Seks is ‘uit’ bij Veronica-tv, maar nog lang niet bij de adverteerders
Lees ook:Gluren naar meiden in reclamestuntje lingerie-merk Marissa
Lees ook:Zappen.blog: ‘Publieke Omroep loopt binnen tijdens EK met reclame’
Lees ook:Commerciële zenders: reclameverlies door EK Voetbal ingecalculeerd