Soms kan ook een grote, ervaren adverteerder zo dom zijn. En het reclamebureau eveneens. Intel heeft onlangs in de VS deze adver- tentie schielijk terug moeten trekken, na massale kritiek, onder meer op blogs. ''Ongevoelig'', ''beledigend'' en zelfs ''racistisch'' werd de advertentie voor een nieuwe generatie micro-processoren genoemd. Daarin zes zwarte atleten die lijken te buigen voor ''de'' witte man. Natuurlijk was het niet zo bedoeld. De onschuldigde tekst luidde: ‘Multiply computer performance and maximise the power of your employ- ees.' Intel reageert snel en bood ook keurig haar excuses aan, meldt AdPunch. ‘Unfortunately, our execution did not deliver our intended message and in fact proved to be insensitive and insulting. Upon recog- nizing this, we attempted to pull the ad from all publications but, unfortunately, we failed on one last media placement'.
Lees ook:Amazing spotje Experience Amazing van Intel
Lees ook:Facebook, iTunes trekken voorbij in knappe actiespot Intel
Lees ook:Intel mag logo plaatsen op binnenkant (!) shirt FC Barcelona
Lees ook:Spits zet Second Life-reclame Hotelplan naast stuk over Jos Brink
Lees ook:Reclamewereld.blog tijdelijk inactief wegens computerproblemen