Procter & Gamble met ‘Dash-soap’ in Belgische reclameblokken

De soap. In de jaren vijftig in de VS geintroduceerd als gesponsorde tv-series door Procter & Gamble, fabrikant van ondermeer … zeep. ‘As The World Turns' was een beroemde. Sindsdien is de soap internationaal een begrip geworden. P&G bedrijf herintroduceert de soap in België, maar nu in de reclameblokken voor wasmiddel Dash. Dat meldt vandaag Molblog, op basis van een artikel in de krant De Tijd. Het was tijd om de totdusver zo succesvolle ‘'Witter dan wit''-commercials door iets nieuws te vervangen. Vanaf vandaag brengt reclamebureauLeo Burnett Belgium de soapserie onder de naam 'Schonen Hoek' in de reclameblokken, in verschillende afleveringen van 40 seconden. Alle klassieke thema's passeren de revue in het leven van Dash: van liefde en jaloezie tot overspel en bedrog. (Een verhaallijn: Rita heeft een 'vreemde' bh gevonden in de kamer van zoon Steve. Ze confronteert hem ermee terwijl hij op café zit met zijn vriendin Tanja. Rita heeft opgemerkt dat de bh er erg grauw uitziet. Hoe zou dát komen?). De serie wordt aangekondigd in het Belgische weekblad Dag Allemaal en Ciné Télé Revue. ''Opmerkelijk, want sinds de jaren tachtig heeft Dash geen reclame meer gemaakt in printmedia'', aldus Molblog.

'Procter & Gamble besefte al langer dat het de voeling met de consument aan het verliezen was in zijn reclame-uitingen', zei directeur communicatie Vincent Vandepitte van P&G Belgium tegen De Tijd. 'De 'witter dan wit'-campagnes van Dash waren wel functioneel en herkenbaar, maar ze creëerden geen emotionele band meer met het merk.'

Niet bekend is of er ook plannen zijn om dit soort soap-commercials voor wasmiddel Dash ook in Nederland in de reclameblokken te introduceren. 

Lees ook:Japanse soap-acteurs werken mee aan tv-reclame
Lees ook:Bleekmiddel met ledlampjes doet de Chinese was stralen
Lees ook:Liefdeslied over chocola in wasmiddelspotje Tide
Lees ook:Goed nieuws voor kale mannen in Old Spice-spotjes
Lees ook:Reclame oorlog Greenpeace tegen Head & Shoulders

2 reacties op “Procter & Gamble met ‘Dash-soap’ in Belgische reclameblokken

  1. edwin

    De voeling met de consument is er nog steeds niet, overexposure tot het irritante toe, welk klungelbureau krijgt zulke budgetten om klanten af te schrikken ?

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Misschien heb je gelijk, ik kan het niet beoordelen, zie die programma’s niet vanuit Nederland. Benieuwd wat de kijkcijfers zijn en of ook ”waardering” wordt gemeten. Maar irritatie opwekken bij potentiële kopers kan nooit de bedoeling zijn, foute boel dan.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.