Moet het Michelin Mannetje, één 's wereld oudste reclame-ikonen -en de beroemdste van de 20ste eeuw maar liefst- op dieet? Als onderdeel van het bijna wereldwijde aanval op obesitas? Nonsens, hoop ik maar. Het lijkt er echter wel op, als we mogen geloven wat Michelin's marketingbaas in het Vereniging Koninkrijk heeft geroepen in het Scotse blad Daily Record. Sterker nog, het is al gebeurd. Thierry Rudloff: ‘'We hebben hem 20 pct dunner gemaakt, omdat ie zo belangrijk voor ons is, en omdat dat de evolutie van de mensheid toont en van de wereld waarin we leven.'' Hij bestaat al meer dan 100 jaar, maar is als sinds 1999 niet meer op televisie te zien. De ‘'nieuwe'', afgeslankte Michelinman is al wel te zien in het Verre Oosten (op de foto nog de oude, r.i.p.). En we gaan hem nu dus vaker zien in Europa, als onderdeel van de trend dat dit soort reclame-iconen weer worden geherintroduceerd door bedrijven. Laten we de Diet Man, of de Halvo Michmacher een faire kans geven.
Lees ook:Oubollig bandenmannetje schept hypermoderne World of Michelin
Lees ook:Lekker dansen, drinken en doen in spotje Tusker, biermerk uit Kenia
Lees ook:Michelin-mannetje krijgt rol superheld in nieuwe reclamecampagne
Lees ook:Reclame voor Amsterdam in promo lancering Michelin Gids Nederland 2016
Lees ook:Topmodel Gisele Bündchen nieuwe reclamegezicht van H&M