De grote Amerikaanse vakbond United Steelworkers heeft naar een nieuw wapen gegrepen in de strijd tegen de leiding van bandenfabrikant Goodyear, waar al maanden wordt gestaakt en vervangend personeel is ingezet. Een massamedia campagne, waarvan bijgaande actiecommercial -op vervolgpagina- op YouTube is gezet. De boodschap: het publiek moet geen Goodyear-banden meer moet kopen omdat ze onveilig kunnen zijn, want niet gemaakt door ervaren arbeiders, lees US-leden. Wat door Goodyear uiteraard in alle toonaarden wordt ontkend; hetbedrijf betrekt ook banden van haar buitenlandse fabrieken om tekorten aan te vullen. US heeft 12.000 leden bij Goodyear; ook een fabriek in Canada is betrokken.
Lees ook:Spring goed om met je waterbed, waarschuwt Goodyear-commercial
Lees ook:Goodyear toont waarom banden wisselen riskant is
Lees ook:Gratis rijvaardigheidstraining voor vrouwen van Goodyear
Lees ook:Viermaal lof voor Oranje waterpistool van Karvan Cevitam
Lees ook:Gratis zakje Maltesers moet verkoop publiekstijdschriften stimuleren