Tele2: ‘Reclame interactiever via internettelevisie’

Reclame wordt interactiever omdat internettelevisie oprukt. Televisiekijkers kunnen binnen afzienbare tijd met de afstandbediening een reis boeken, terwijl ze een reisprogramma bekijken. Dat zei onlangs directeur Per Borgklint van telecomconcern Tele2. Wanneer bijvoorbeeld RTL Travel een item heeft over Parijs, kan de kijker op een rode knop van zijn afstandbediening drukken. Hij surft dan automatisch naar de website van een touroperator om een reis te boeken naar de Franse hoofdstad. En wat Borgklint

betreft blijft

het niet bij. Tijdens een uitzending op Animal Planet zou ook direct een donatie aan het Wereld Natuur Fonds kunnen worden gegeven. ,,Dit is de realiteit”, zei Borgklint volgens het ANP om te benadrukken dat het niet om onhaalbare toekomstmuziek gaat.

De directeur van Tele2 in de Benelux denkt bovendien dat steeds meer bedrijven eigen televisiekanalen beginnen. Zo’n zender zal veel reclame bevatten, maar consumenten kunnen er ook zaken doen. Rabobank werkt al met televisiebankieren via de afstandbediening. Het kanaal van Rabobank biedt daarnaast ook programma’s over beleggen en sport. ,,Vooruitstrevende ondernemingen willen een televisiekanaal naast een internetpagina”, aldus Borgklint.

Lees ook:Eerste interactieve tv-spotje UPC al in december
Lees ook:Tele2 provoceert lekker verder in de reclame: Nu op1!
Lees ook:Tele2 start met Agis interactieve reclame op televisie
Lees ook:Hardloper spotje als boodschap telecommer Tele2
Lees ook:Met grote dataplannen en 4G gaat Tele2 Nederland veroveren meldt reclame

8 reacties op “Tele2: ‘Reclame interactiever via internettelevisie’

  1. Ad en Marie Jansen

    Hoe triest toch dat ons straks als reclame-haters al dit moois ontgaat. Dat wij straks nog heel primitief naar een reisbureau gaan of via internet boeken. En dat Tele2, meneer Borgklint, daar zien wij sowieso al helemaal niks in. Maakt veel te veel reclame en niet altijd op een nette manier: mensen lastig vallen aan de telefoon, spotjes in programma-onderbrekende blokken, straatventers, spammen. En dan hebben wij het nog niet eens over de klachten van ontevreden Tele2-klanten bij programma’s als TROS Radar.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Kruizinga

    Bij de diverse satteliet aanbieders is dit inmiddels up and running.
    Kijk bijvoorbeeld naar Dish (amerikaans), Expres Vu (canadees) en Sogecable (spaans). Deze providers werken reeds jaren met OpenTV en bieden daarmee ook verscheidene interactieve spelletjes aan.
    Persoonlijk vind ik dit prettiger dan minuten lang naar een reclame blok te kijken.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    @Kruisinga: die reclameblokken zullen kort zijn, en je hoeft niet op die rode knop te drukken natuurlijk. Zie ook aankondiging van UPC. Al over dik een maand kunnen we zien wat het gaat worden hier.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Dschoennl

    Kruisinga, de satalietboer in Nederland heeft geen returnpath dus alleen de kabelaars en IPTV zijn wat dit betreft de moeite waard

      /   Beantwoorden  / 
  5. corcom

    Bent u ontevrden over Tele2.
    Plaats uw ongenoegen op ons Gratis Forum,
    wij nemen u serieus.
    Alleen even aanmelden als nieuw lid.
    Hoe meer zielen hoe meer vreugd
    http://corcom.freeforums.org

      /   Beantwoorden  / 
  6. corcom

    Bent u ontevrden over Tele2.
    Plaats uw ongenoegen op ons Gratis Forum,
    wij nemen u serieus.
    Alleen even aanmelden als nieuw lid.
    Hoe meer zielen hoe meer vreugd
    http://corcom.freeforums.org

      /   Beantwoorden  / 
  7. EGH

    Punt 1: Niets mis met Tele 2, in 5 jaar tijd nog nooit problemen gehad! Niet met de mobiele telefoons en niet met de modem of internetverbinding.

    Punt 2: Internet tv heeft de toekomst.
    In de booming jaren van internet werdt ieder bedrijf voor veel geld een internetsite aangepraat. Nu zien we dat de gemiddelde site van een kleine zelfstandige nog geen 10 hits per maand heeft.

    Internetsites zijn handig voor bedrijven om onderling gegevens uit te wisselen. Verder is het niet meer dan een veredelde Gouden Gids voor particulieren!

    Mensen zijn nu eenmaal lui en kijken liever wezenloos naar de televisie dan dat ze zelf gaan zoeken (surfen). Daarnaast weten veel mensen niet waar ze moeten zoeken op het internet omdat het aanbod te groot is.

    Daarom hebben lokale internet (televisie) programma’s, gericht op een bepaalde doelgroep, de toekomst.

    Hierdoor krijgt de doelgroep een voor hen boeiend programma aangeboden. De reclames nemen ze op de koop toe als het programma zelf maar informatief en onderhoudend genoeg is.

    Nu gaan er miljoenen euro’s naar stads-tv en regionale zenders waar de “oude” illegale zendpiraten hun hobby kunnen uitoefenen.

    Een internet TV programma kan met eenvoudige middelen opgezet worden, zonder subsidies en grote investeringen. Laat dan ieder voor zich bepalen wat er in het programma moet zitten, als het interessant is voor een doelgroep kijken de mensen vanzelf. Interesseerd het hen niet dan vallen deze “zenders” vanzelf weer af.

      /   Beantwoorden  / 
  8. suzanne

    de nieuwe reclame is smerig en irritant… kon er van af de eerste keer al niet naar kijken zet hem nu gewoon af…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.