In de serie Uit de Oude Doos: een commercial met Brad Pitt voor Levi’s, uit 1991. Toepasselijke reclameslogan: Originals stand the test of time. Behalve de reproductiekwaliteit dan, die is uiteraard zeer matig.
Categorie: "Uit de oude doos"
‘Motorrijder is geen insect’ boodschap van hard spotje
Een van de hitspots van het afgelopen jaar. ”We zijn klein, maar we zijn geen insecten.” Heel geestig, dit Noorse spotje van de -onvertaald- Norsk Motorcykkel Union. Die organisatie wil dat bestuurders van auto’s veel beter opletten op de weg; motorrijders beschermen dus. Die NMU claimt dat 8 van de 10 ongelukken die worden veroorzaakt door autobestuurders de motorfiets nooit gezien hebben. Het spotje met de grappige muziek is gemaakt door reclamebureau Spilberg in Oslo. Serue: Uit De Oude Doos. En via AdFreak.
De maag die in opstand komt en de tonijn (Thais spotje)
Waartoe te grondig aan de slanke lijn werken kan leiden…”Be kind to your stomach”: eet Sealect tonijn, want dat heeft een laag vetgehalte. Een heel vreemde commercials uit Thailand. Absurd genoeg om geestig te zijn. Via – what’s in a name- Weird Asia News. Uit de Oude Doos weer.
Het blondje, het testament van vader en Redbull
Wat valt hier meer over te zeggen, over het blondje, het testament van vader en de animatie van Red Bull, dat je vleugeltjes geeft. Uit De Oude Doos.
Het sneue Ohra Direct-spotje Boney M r.i.p. uit 2005
Wie moest er niet denken aan deze sneue oude Ohra Direct-commercial, toen het nieuws bekend werd van het overlijden van Boney M., oftewel de op Aruba geboren Bobby McFarrell. Hij is 61 jaar geworden na vooral veel playbacken in plaats van echt te zingen. Ook sneu. In 2005 was McFarrell dus te zien in spotje van de verzekeraar, waarin hij spotte met zijn eigen financiële situatie: Farrell was genoodzaakt op te treden in een bejaardentehuis. De makers die zorgden dat er nog wat geld ook de plank kwam: reclamebureau Etcetera. Discogroep Boney M. scoorde in de jaren zeventig en tachtig wereldwijd hits scoorde met nummers als ‘Rivers of Babylon‘ en ‘Ma Baker‘ en natuurlijk ‘Daddy Cool.”
Hoe FC Twente’s Theo Janssen Bavaria aan Grolsch-onvriendelijke reclameviral hielp
Uit de Oude Doos, ik weet het, maar net voor 2011 toch nog even dit: op weg terug naar Tukkerland. Je bent landskampioen, als FC Twente, en je hoofdsponsor, Grolsch, viert natuurlijk ook feest. Ik wist van dit geestige busincidentje, maar had de film ervan nooit gezien. En dat Bavaria er toen snel een reclameviral van had gemaakt was me al helemaal ontgaan. Snel even rechtgezet hierbij. Mooie gozer is dat, die Theo Janssen. Maar ja, als je echt trekt hebt in bier, dan drink je álles… Heel alert wel, van Bavaria. Via JJE.
Haan snuift coke in crazy foodspotje Harvey Nichols
Een fascinerende commercial, ook nog eens in zwart-wit, die je meer dan eens moet bekijken om alle details op te nemen. Uit de Oude Doos: de Britse warenhuisketen Harvey Nichols is trots op haar Foodmarkets-zussen in zes steden. En het voedsel, inclusief de coke-snuivende haan, loopt er vrolijk rond, klaar voor de catwalk show. Top food, niet waar. In het filmpje Backstage-zie ook de site-verder beelden van -mij onbekende- Britse topmodels en creatieven. Knap gemaakt door reclamebureau DDB London.
Lekker rappen in Kerstcommercial van The Gap in VS
Peace, Love, Gap, klinkt als please love the Gap, het warenhuis dat betaalde voor dit lekkere rapspotje. Uit de oude doos, van drie jaar geleden. De rapper heet Common (Lonnie Rashid Lynn uit Chicago) met lekkere hood op.Geen Kerstbomen of zelfs Kerstversiering was te zien in deze Holiday in your hood holiday-commercial van The Gap, de bekende Amerikaanse modeketen die in Europa hoger wordt aangeslagen dan in de VS.
Gemist in ’07: Penelope Cruz’ reclame voor Honda Jazz
De serie Uit de Oude Doos. Nou, ook weer niet zó oud, deze commercial voor de Honda Jazz uit 2007. Zie de nieuwe hier. Toen gemist, shame on me. Met in de hoofdrol, en daarom natuurlijk nog even getoond vandaag, Penelope Cruz.
Met een VW Golf City bots je niet (zeker niet in de reclame)
”U heeft niets… u heeft niets!” Uit De (niet te oude) Oude Doos, deze eenvoudige, maar ijzersterke Canadese commercial voor de VW Golf City 2009. Franstalig. De oude man snapt er helemaal niets van, na de aanrijding. Gemaakt door reclamebureau DDB Canada. Via AdvertisingFan.