Categorie: "Uit de oude doos"

Hot food snackbar Hacienda schakelt ijskoud wc-reclame in

Uit de Oude Doos, van 2008. La Hacienda -reclameslogan ‘The Hottest Food in Town- is een in de VS gevestigde keten van Mexicaanse eethuisjes. Ze zijn vooral bekend om hun hete waar, wat er extra in wordt geramd met deze advertentie: via mini- koelkastjes in de toiletten met gekoeld papier. Zó heet. Hoe verzin je het. Bron: BuzzFeed.

Canadese politie woest vanwege sexy Kia-commercial

Uit De Oude Doos, van vijf jaar geleden op RW. De commercial is inmiddels verdwenen van YouTube, maar LiveLeak had ‘m gelukkig nog… ”Life’s better in a Spectra” is de slogan van een nieuwe Canadese commercial van automerk Kia, dat niet bekend staat om zijn ruimte en comfort, laat staan het betere leven erin. Reclamebureau Publicis vond daar wat ondeugends op, we verklappen het niet. De Canadese politie was razend, een rel was geboren. Klachten bij de Canadese reclame- waakhond ASA mochten gelukkig niet baten, al moest het spotje wel voortaan na 9 pm worden uitgezonden. Tere kinderzieltjes zeker..

Slaat Raf daar Silvie? Nee, seksistische reclame uit jaren ’50

Vanwege de koffie gaat de vrouw over de knie in deze schandalige, seksistische advertentie uit Amerika. Het is de jaren ’50. In deze advertentie van koffiemerk Chase & Sandborn gaat vrouwlief over de knie omdat zij verzuimd had haar man een verse koffie te bereiden. De vrouw zat toen immers thuis – en deed het huis. De Engelse site Daily Mail zette enkele van dit soort oude advertenties onlangs onder elkaar, die weer van de Business Pundit-website kwamen. Met dank aan @Peteraanzee.

Role playing

Doormat
help but feel it?s all an act. Surely she?d prefer some jewelry
Dormeyer
A woman's work

Hoe de Kerstman reclame maakte voor sigaretten in VS

The “good old days” when Santa sold smokes kopt de Canadese blogger/ reclameman Tom Megginson met een snuifje ironie over deze historische reclame-uitingen voor sigaretten in de VS. Without Them, what would Christmas be,” vraagt merk Murad zich af . ”Een lekker glas wijn.” zeggen wij nu. Enkele advertenties die allang niet meer mogen van Work That Matters.

Green Balls of Fire: werkte ‘hilarische’ spruitjes-campagne?

Heeft die campagne voor spruitjes, met dit vorig jaar september uitgezonden spotje, lachen, over de ‘Green Balls of Fire‘ -met als muziek de jaren ’50-hit Great Balls of Fire van Jerry Lee Lewis- wat uitgehaald? Columniste Miranda van Kester van Marketing Tribune belde ‘een’ spruitjesteler om het verhaal uit de eerste hand te horen. Zijn conclusie: “Aan de prijs hebben we het in elk geval niet gemerkt: ze gaan onder de kostprijs weg.” En: “Ik betwijfel of we de jonge garde ooit nog wel aan de spruiten krijgen…” Van Kester noemt de net afgesloten campagne ‘moedig’ en ‘hilarisch’, maar ook ‘wat amateuristisch’, want ”te grappig aangepakt.”

Sarah, Claire, Mary: Lamborghini verzamelt telefoonnummers

Uit De Oude Doos, uit 2008. Maar wel te zien in HD: de (toen) nieuwe Lamborghini Gallardo LP560-4 in z’n element, mooi gefilmd. En de mooie sjieke vrouwen ontbreken niet, inclusief hun telefoonnummers. Maar bellen heeft geen zin, allang vergeefs geprobeerd lees ik op YouTube. Over die Lambo nog even, UT citerend: ”560 hp from its new, direct-injected 5.2-liter V10. Hacking off 20 kilos from the curb weight allows the LP560-4 to rocket to 62 mph in 3.7 seconds and on to a top speed of 201 mph, all the while increasing fuel efficiency and reducing CO2 emissions by some 18 percent.”

Wat je met biertje Bud Light al niet klaarspeelt in de lift

Uit De Oude Doos. Een erg geestige Amerikaanse commercial van een jaar of vier geleden, van biermerk Bud Light, altijd goed voor veel humor in de reclame, gecombineerd met een heldere boodschap. En altijd weer nuttig voor een glimlach op deze eerste dag van de werkweek. Vooral voor mensen die weer aan de slag gingen vandaag, na een vakantie in eigen land, en ineens de zon weer ontwaarden aan de hemel … Via Adiversal.