Gillette van Unilever’s aartsconcurrent Procter & Gamble op tal van gebieden goed dwars in de markt. In het filmpje wordt gesuggereerd dat Gillette mede zo duur is vanwege al het sponsorgeld dat ze Roger Federer (en anderen-MvO) moeten betalen om reclame voor ze te maken. Vorig jaar voelden ze zich gedwongen om de Gillette Shave Club op te richten. Ook een Nederlandse versie van DSC bestaat, die regelmatig op tv hier adverteert. Ben de naam even vergeten. Ondertussen levert de Dollar Shave Club in de VS veel meer aan huis dan alleen maar goedkope scheermesjes, zoals tal van verzorgingsproducten voor mannen. Vandaar Unilever’s belangstelling.
We noemen nog even de credits voor bijgaande uiterst succesvolle, 23 miljoen keer op YouTube bekeken promo (de kosten voor vervoer en nog zo wat zijn eraan toegevoegd, en die komen bij die $1 per maand), die we overigens ook al lieten zien (natuurlijk ) toen-ie voor het eerst uitkwam in maart 2012: artist: Kennedy, song: Karate, geschreven door Michael Dubin en geregisseerd door Lucia Aniello. Bravo, nogmaals. Met veel dank aan LS voor de tip.
Lees ook:Dollar Shave Club zet zich af tegen Roger Federer en weggevertjes in spotjes
Lees ook:Lachen, prachtig reclamefilmpje over de Dollar Shave Club
Lees ook:Vraag je pa, niet internet, adviseert promo Gillette na opinieonderzoekje
Lees ook:Unilever, Philips en Heineken in reclame top-100
Lees ook:Best Bekeken Online Spotjes ter Wereld 2010 (Google/MT)