De uitgaven aan televisiereclame zijn in het 3de kwartaal sterk geste- gen, met 11 pct, tot een bedrag van ruim 170 miljoen euro. Dit is een toename van 17 miljoen euro t.o.v. wat in hetzelfde kwartaal van 2006 werd omgezet. Aldus de Stichting Promotie Televisiereclame (SPOT), zo meldt het ANP. De groei komt deels door de bloeiende economie, waardoor er meer wordt geadverteerd, deels door de toegenomen populariteit van het medium tv, aldus SPOT. De afgelopen drie maanden werd er meer geadverteerd voor zuivelproducten, wasmiddelen en lichaams- verzorging. Ook de energiebedrijven en de detailhandel lieten een flinke stijging van reclamebestedingen zien.
Lees ook:Scherpe 7,3% omzetdaling tv-reclame in derde kwartaal
Lees ook:Netto-uitgave aan tv-reclame 5 pct omhoog in eerste kwartaal
Lees ook:Reclame-omzet op tv in eerste kwartaal met 15,4% omhoog
Lees ook:Stijging verwacht na 2,4% omzetdaling TV-reclame in KW1
Lees ook:Omzet radioreclame 11,5% omhoog in 2e kwartaal