Gisteren werd het winkelend publiek in winkelcentrum Magna Plaza in Amsterdam verrast door een bijzonder optreden van het Nieuw Amsterdams Kinderkoor met kids in de leeftijd van 9 tot en met 15 jaar. Het kwam bijeen voor een kerstactie van de ING met Unicef. Onlangs introduceerde de bank de ING spaarrekening voor Unicef waarmee klanten kunnen sparen en tegelijkertijd via die organisatie het kleuteronderwijs in Madagaskar steunen (KLIK op foto om te vergroten). Daar is er voor 9 van de 10 kinderen geen kleuterschool. Dankzij kleuteronderwijs stromen kleintjes vaker door naar regulier onderwijs en maken zij vaker hun school af. De bank startte in 2005 een internationale samenwerking met Unicef om kinderen toegang te geven tot onderwijs. Als een van de grootste internationale zakelijke partners van Unicef ondersteunt de ING een aantal op onderwijs gerichte projecten in Zambia, Nepal, Madagascar en Ethiopië. Via ING Chances for Children hebben inmiddels meer dan 800.000 kinderen toegang tot onderwijs gekregen. Het doel van ING is om tegen 2015 het leven van ten minste één miljoen kansarme kinderen positief te hebben beïnvloed. Aldus de bank in een persbericht over de Kerstactie.
PS Leuk blog, Reclamewereld?
Lees ook:ING maakt reclame voor beter onderwijs en partner Unicef
Lees ook:Verbeter zorg azielzoekerskinderen roepen 158 organisaties op per advertentie
Lees ook:Sprookjeshuwelijk maar niet heus in infomercial Unicef en Bridal Musings
Lees ook:Met emoji’s haalt Unicef geld op voor kinderen in Syrië.
Lees ook:CNV-reclame Nat. Onderwijsakkoord: meer salaris en banen