Renault, waarmee ING een 3-jarig sponsorcontract heeft voor de Formule 1-racing, presteert minder dan verwacht, maar de bankverzekeraar meldt dat de resultaten toch ''de verwachtingen te boven gaan.'' Voorop staat het verhogen van de internationale naamsbekendheid van de bankverzekeraar, bovendien kunnen grote klanten worden meegenomen naar de races. Maar wat de sponsoring concreet opbrengt is moeilijk te becijferen, aldus het hoofd sponsoring van de bank tegen het ANP. ING steekt jaarlijks tussen de 50 en 100 miljoen euro steekt in de Formule 1. Het afgelopen week-end vond de Grand Prix in België plaats.
Lees ook:ING wil ook Formule 1-raceteam Renault sponsoren
Lees ook:Monsters in strijd gegooid in advertentie Formule 1 GP van Sky Italia
Lees ook:Reclame tijdens Grand Prix? RTL lost probleem op
Lees ook:Volgt pindakaas? Max Verstappen maakt al reclame voor Sport1 (en F1)
Lees ook:Europese reclameprijzen Terugroepactie VW en Centraal Beheer-bus (van DDB)