Categorie: "Sociale campagne"

Oproep tot demonstratie bij FMO wegens Hondurees waterproject Agua Zarca in advertentie gemeld

Weer Eens Wat AFMO demonstratie advertnders In De Reclame: een oproep tot demonstratie in Den Haag vanwege een Hondurees waterproject. Bij het hoofdkantoor van ontwikkelingsbank FMO, de Nederlandse Financierings-Maatschappij voor Ontwikkelingslanden. Vanwege mede-financiering van het Agua Zarca-project in Honduras. De demonstratie is op vrijdag 22 april om 14.00 uur aan de Anna van Saksenlaan 71 in Den Haag, meldt de paginagrote advertentie achterop de Volkskrant vandaag (KLIK erop om te vergroten, lees de complete tekst in de doorlees). Wat ‘t vast goed bedoelde Agua Zarca-project in de Gualcarque-rivier precies omvat maakt de advertentie niet duidelijk, helaas. Wel dat die rivier als heilig wordt

Erfenis claimen in de reclame bij Ministerie van Binnenlandse Zaken

Recht op geld uit een nalatenschap, vaker erfenis genoemd? Maar niet op de hoogte daarvan? Er zit misschien wel wat in ‘de’ consignatiekas voor jou. Nalatenschap beterZie deze advertentie maar van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties onlangs in de krant. Hoewel, eigenlijk, vraag me niet waarom, van het Rijksvastgoedbedrijf (KLIK erop om te vergroten). In de -hopelijk oneinige- serie Reclame Voor Weer Eens Wat Anders. De tekst, want wij helpen Reclamewereld-volgers graag een handje met ze zoektocht ;-) : ”Jaarlijks overlijden in ons land honderden mensen zonder dat aanspraak wordt gemaakt op de nalatenschap. In deze gevallen onderzoekt het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties of er toch erfgenamen zijn aan wie de nalatenschap kan worden overgedragen. Als er geen erfgenamen worden gevonden,

Ons echte goud te zien tijdens Nationale Museumweek meldt spotje

Ons echte goud staat ff niet opgeslagen bij de Nederlandsche Bank hoor. Tijdelijk ergens anders ;-) . Want van 16 tot en met 24 april staat tijdens de Nationale Museumweek -zie spotje- een enorm cultureel kapitaal dat van ons allemaal is, in de schijnwerpers. ”U kunt het ontdekken door verrassende initiatieven, binnen

Actie tegen huwelijksmarkt voor Chinese vrouwen in infomercial cosmeticamerk SK-11

De ‘Marriage Market Takeover‘ is onderdeel van een sterke sociale campagne van SK-11, met o.a. Cate Blanchett als reclame-uithangbord:  #changedestiny. Die moet Chinese vrouwen inspireren en kracht geven om hun eigen toekomst te kiezen, maar sterkt ook vrouwen in veel andere landen in hun onafhankelijkheidsstreven. Zie bijgaande fascinerende minidocu van vier minuten als infomercial

Ook Aruba zoekt hier docenten meldt advertentie

Aruba onderwijs De Duitsers, eigenlijk Berlijners, zijn hier al begonnen met werven van docenten (zie bericht hier op Reclamewereld), maar dat kleine Aruba is ook op zoek. Dat blijkt uit een advertentietje in de Volkskrant van zaterdag (KLIK erop om te vergroten). Het werk start daar per 1 augustus a.s.  Havo-docenten, 1e graad, moeten voor  24 april a.s. solliciteren bij de Minister van

Verkeershinder op A1, A9 en A22 in Noord-Holland in de reclame van Rijkswaterstaat

Rijkswaterstaat HHollandAi, slecht nieuws van Rijkswaterstaat op de zaterdagochtend. ‘Houd rekening met ernstige verkeershinder, langere reistijd en omrijden.’ Zo wordt voor deze maand en mei in de weekenden, en in het geval van de Velsertunnel negen maanden(!) verkeershinder aangekondigd per advertentie in de dagbladen vandaag (KLIK erop om te vergroten). Het gaat primair om de A1, A9 en A22, dus vooral Noord-Holland-reizigers opgelet. Meer informatie is online te vinden bij het bezoekerscentrum van Rijkswaterstaat, klik hier, of door gratis te bellen naar nummer 0800-8002, meldt de met het vrolijke gele Van A naar Beter-logo afgesloten advertentie. Vanwege die te verwachten maandenlange ellende pak ik de Velsertunnel er

Nederlandse leraren en leraressen gezocht in advertentie stad Berlijn

Berlin docentenIn de serie Weer Eens Wat Anders In De Reclame vandaag een advertentie die bewust in het Duits is gesteld. Berlijn zoekt leraren en leraressen in Nederland. Met een leuke lokpremie van €4.450. Het Duitse offensief werd al aangekondigd in de media, maar nu dus ook in de advertentiekolommen (KLIK erop om te vergroten). In Duitsland is een enorme behoefte aan leraren en leraressen, mede door de enorme toestroom van vluchtelingen/immigranten. De Duitse hoofdstad bijt het spits af van de grote Duitse steden met deze uit De Telegraaf vandaag geplukte leuke advertentie die oproept om je ‘horizon te verbreden’, en die van Berlijners. Er is een infodag op 23 april a.s., bellen kan ook via nummer +49 (0)30/902 27-64 30. Als je wil werken in ‘een van de spannendste steden steden

Vrouwen geen mannen in de gezondheidszorg zegt naakte reclamedame langs snelweg

Women Inc dameZe is naakt, reusachtig groot en de komende week kijkt ze vorsend uit over de A44.’  In samenwerking met Women Inc, de organisatie die gelijke rechten en kansen voor mannen en vrouwen bepleit, heeft museum Corpus in Oegstgeest namelijk het beroemde boegbeeld tijdelijk voorzien van een vrouwelijke helft. Zo schreef De Telegraaf gisteren. Zie ook filmpje. De tekst erop luidt: ‘De gezondheidszorg is gebaseerd op het mannelijk lichaam.’ Met deze ludieke actie, ’Behandel me als een dame’, hoopt Women Inc. het publiek bewust te maken van het gegeven dat de gezondheidszorg nog steeds gebaseerd is op het mannenlichaam,

Tientallen partijen achter ‘Rookvrije Generatie’ willen kinderen beschermen meldt advertentie

Opmerkelijk initiatief gemeld per advertentie vandaag: de oprichting van Rookvrije Generatie die opgroeiende kinderen wil beschermen tegen tabaksrook en de verleiding om te gaan roken. ”Elk jaar beginnen zo’n 37.000 kinderen met roken.” Daarachter zitten liefst 56 organisaties van nRookvrije generatieaam en faam. De advertentie van initiatiefnemers Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds plukte ik vandaag van achterop de Volkskrant (KLIK erop om wat te vergroten, ga naar doorlees om tekst en namen goed te kunnen lezen). Vreemd genoeg -geld kan toch geen probleem zijn voor zo’n club en voor zo’n doel (of moest je gratis of bijna gratis plaatsen?)- staat de uiting niet in De Telegraaf. Toch ‘s lands grootste krant. Rookvrije Generatie wil een landelijke aanpak en dat is nodig omdat ruim de helft van de mensen die blijven roken aan de gevolgen ervan sterft. Jaarlijks zo’n 20.000 Nederlanders. Niet alleen via voorlichting voor ouders, ook de verleiding moet weg voor kinderen, die onder de 18 veel sneller verslaafd raken dan volwassenen. Dus meer rookvrije ruimtes, van speeltuinen tot sportvelden, bij voorbeeld. Op Rookvrije Generatie is te zien wat jij kunt doen en is er uiteraard meer info, inclusief de volledige oproep.

Rouwadvertentie voor zelfmoordpiloot Germanwings valt slecht bij nabestaanden

De nabestaanden van de ramp met het Germanwings-toestel hebben vol ongeloof gereageerd op een rouwadvertentie die de ouders van de pilootAndreas piloot afgelopen weekend in een lokale krant plaatsten. Dat meldt Metro, dat de NOS citeert. Bijgaand de rouwadvertentie zoals gereproduceerd door het Duitse dagblad Bild Zeitung voor de geestelijk zieke copiloot Andreas Lubitz (KLIK erop om te vergroten), die vorig jaar een passagiersvliegtuig met 149 inzittenden en bemanning aan boord tegen een Alpenwant in zuidwest Frankrijk aanvloog. Niemand overleefde het tragische